Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 20-04-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven 20-04-2000 2e Persbericht 20 april 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Gestolen spullen in auto
Donderdagmiddag om 12.00 uur zijn door de politie op de Insulindelaan twee Eindhovenaren aangehouden. Tijdens een controle vonden politieagenten in de kofferbak van de auto waarin de twee zaten inbrekers gereedschap en een grote tas met kleding, papieren en een laptopcomputer. Die spullen stonden op iemand anders naam en de twee inzittenden van de auto konden geen verklaring over de herkomst van de spullen geven. Het duo, 32 jaar en 35 jaar oud, is ingesloten. De 32-jarige Eindhovenaar had nog 3 maanden hechtenis te goed van justitie. De auto en de goederen die van diefstal afkomstig bleken te zijn, zijn in beslaggenomen.

Eindhoven: Snelheidscontroles
Donderdagmorgen tussen 10.00 uur en 11.45 uur zijn op de Bisschop Bekkerslaan 40 mensen bekeurd die daar sneller reden dan toegestaan. Er zijn 331 voertuigen gecontroleerd. De snelste reed 85 km/u i.p.v. 50 km/u.

Eindhoven: Diefstal autos bij garage
Donderdagmorgen is op de Limburglaan een grijze Mercedes Benz C 220 CDI met het kenteken XS-PN-63 gestolen. De auto stond bij een garage op het bedrijfsterrein. Binnen achter de balie lagen de sleutels met een werkmap. Personeel miste op een geven moment de map en toen bleek de auto al verdwenen te zijn. Een zelfde werkwijze werd donderdagmorgen rond 11.30 uur toegepast bij een garage aan de Johannes van der Waalsweg. Ook hier werden de autosleutels achter de balie gestolen en ging de dader er van door met een rode Volkswagen Passat met het kenteken XS-TB-91.

Helmond: Diefstal auto bij garage
Donderdagmiddag rond 12.45 uur is bij een garage aan de Hortsedijk een zwarte Mercedes C180 T Stationcar met het kenteken SJ-DV-99 gestolen. Ook hier wisten de dieven bij de receptie ongemerkt de sleutel van de auto te stelen.

Helmond: Zakkenrollen
Een 75-jarige vrouw uit Nuenen is donderdagmiddag rond 13.15 uur het slachtoffer geworden van een zakkenroller. De vrouw was bij een warenhuis aan het winkelen. Een personeelslid van de winkel zag dat een onbekende vouw de portemonnee bij het slachtoffer uit haar tas pakte. De dader wist te ontkomen nog voor de beveiligingsdienst van het bedrijf kon ingrijpen. In de portemonnee zat ongeveer f. 100,- en enkele pasjes.

Eindhoven: Beroving
Een 20-jarige man uit Budel is woensdagmiddag rond 16.30 uur op de Von Flotowlaan door twee jongens van zijn gsm toestel beroofd. Het slachtoffer was vanaf een bushalte op weg naar zijn school. Twee jongens op een scooter sneden hem de pas af en bedreigden hem met een grote schroevendraaier. Het slachtoffer moest zijn gsm afgeven waarna de twee zich uit de voeten maakten.

Helmond: Tuinkabouters gestolen
Woensdagmiddag zijn uit een tuin van een woning aan de Coendersberglaan elf beelden gestolen. Het gaat om zeven tuinkabouters, drie plastic reigers en een porseleinen zwaan. Ook verdwenen uit de tuin tien bloempotten.

Waalre: Autos gestolen na woninginbraken
In de nacht van woensdag op donderdag is ingebroken in en woning aan de Koningin Wilhelminalaan in Waalre. De achterdeur van de woning werd opengebroken en de dader wist binnen een portefeuille, een paspoort en de sleutels van de auto van de eigenaar buit te maken. De dief is aan de haal gegaan met de auto, een groene Nissan Patrol met het kenteken 76-VJ-RK, die buiten geparkeerd stond. In dezelfde nacht werd ingebroken in een woning aan de Heikantstraat in Waalre. Daar wist de dader de woning binnen te komen door een toiletraam open te breken. Uit een jas werden de autosleutels van de buiten geparkeerde auto gestolen. Hier ging het om een blauwe Nissan Patrol met het kenteken ZL-DH-37. Bij een woninginbraak afgelopen nacht, aan de Rossinilaan in Waalre wist de dader een geldbedrag van f. 150,- buit te maken. Daar kwam de inbreker binnen via een openstaand bovenlicht.
Bakel: Diefstal horecameubilair
Bij een horecabedrijf aan het St Wilbertsplein zijn woensdagnacht vier stoelen en een tafel gestolen. Het meubilair, dat een waarde had van f. 950,- , zat met een kabel vast aan het terras.
Best: Winkeldiefstal
Een 48-jarige man uit Best is donderdagmiddag om 14.15 uur aangehouden nadat hij in een winkel aan de Koningin Julianaweg voor f. 25,- aan vis en bier had gestolen. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.