Mercedes-Benz Customer Assistance Center kiest CMG

Datum nieuwsfeit: 20-04-2000
Mercedes-Benz Customer Assistance Center kiest CMG als preferred supplier

Amstelveen, 20 april 2000 - Mercedes-Benz Customer Assistance Center (MBCAC), het pan-Europese klantenservice-centrum voor DaimlerChrysler gevestigd in Maastricht, heeft met CMG een raam-contract gesloten, in het kader waarvan CMG Preferred Business Solution Provider wordt van het MBCAC.

Het MBCAC heeft voor CMG gekozen omdat dit bedrijf een betrouwbare partner is gebleken. Net als
het MBCAC heeft CMG kwaliteit hoog in het vaandel staan en heeft CMG in de afgelopen anderhalf
jaar bewezen toegevoegde waarde te kunnen leveren. Anne Jens Schotanus, General Manager Facility Services van MBCAC: "CMG is een nuchtere partner in een complexe materie tijdens stormachtige ontwikkelingen. Wij hebben daarom met CMG niet alleen een papieren commitment, maar ook een emotionele band. In feite denkt CMG hetzelfde als Mercedes-Benz: als je als partner iets levert, dan ben je ook verplicht te zorgen dat je product naar tevredenheid blijft werken, onder alle omstandigheden."

De toegevoegde waarde van CMG voor het MBCAC bestaat uit de flexibele en snelle manier, waarop
de organisatie bedrijfsexpertise en technische oplossingen biedt met betrekking tot:

* Customer contact management en customer relationship management;
* Multi media contact center (integratie voice, e-mail, fax, video);
* Call center expertise;

* Integratie telecommunicatie met IT;

* Projectmanagement.

Vanaf begin 1998 is CMG actief bij het MBCAC, op de volgende ICT-gebieden: databasebeheer en

-configuratie, opzetten van gebruiksvriendelijke informatie-uitwisseling, het optimaliseren van de telecommunicatievoorziening en het tot stand brengen van een netwerkinfrastructuur. Vanuit een technische dienstverlening werd gaandeweg de betrokkenheid breder, van zakelijke consultancy tot projectmanagement en van systeemontwikkeling tot het implementeren van geavanceerde technologie. CMG is ook verantwoordelijk voor de implementatie van workflow management,
als ondersteuning van de primaire processen van de afdeling Customer Service. Het workflow managementsysteem zal de komende drie jaar worden uitgebreid naar alle bedrijfsprocessen
binnen het MBCAC.

Het MBCAC en CMG hebben voorts een unieke oplossing voor kennismanagement ontwikkeld. Deze oplossing maakt het mogelijk om bedrijfsinformatie ter beschikking te stellen op elk niveau binnen de organisatie. Door het op elkaar afstemmen van zakelijke behoeften, kennisprocessen en technologie, kunnen managers en call agents snel de juiste informatie vinden die nodig is om de service aan de klanten te optimaliseren.

Mercedes-Benz Customer Assistance Center
Het Customer Assistance Center (CAC) fungeert als een centraal contact voor klanten in vrijwel geheel Europa en draagt zorgt voor alle behoeften van klanten en prospects, 24 uur per dag, 365 dagen per jaar - vanuit elk West-Europees land en in hun eigen taal. Het Center staat garant voor individuele aandacht met betrekking tot vragen of klachten (Customer Service) of assistentie langs de weg
(Service 24h).

CMG
CMG is een toonaangevende Europese ICT-dienstverlener, die consultancy, systeemontwikkeling en integratie, software-applicaties en informatieverwerking levert. CMG is opgericht in 1964 en is internationaal actief vanuit het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland, Frankrijk en België. CMG implementeert en ondersteunt applicaties voor klanten over de gehele wereld. Tot de Groep behoort ook CMG Telecommunications. Dit is een wereldwijd opererend bedrijfsonderdeel dat producten levert voor mobiele telecommunicatie, met supportcentra in Europa, Amerika, China en Singapore. De Groep is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en Amsterdam.
Het bedrijf levert verder kennis, producten en oplossingen aan de financiële sector, handel, transport en industrie, telecommunicatie-, media-, energie- en nutsbedrijven en overheid. Daarnaast geniet CMG bekendheid als een aanbieder van een groeiend aantal services op het gebied van informatieverwerking en andere beheersdiensten, waaronder salarisverwerking, personeels-informatiesystemen, beheer van call centers en netwerken. Meer informatie over CMG kunt u vinden op www.cmg.nl.

Voor meer informatie:
CMG Nederland B.V.contactpersoon: Helen HosmanCorporate Communicatie ManagerTel: 020 - 50 33 000E-mail adres: (helen.hosman@cmg.nlMercedes)-Benz Customer Assistance Center N.V.Contactpersoon : Martin FriedrichExternal Communication ManagerTel: 043 - 35 62 052E-mail adres: (martin.friedrich@mbcac.mercedes)-benz.com Monogram Communication Strategies (MCS) BV contactpersoon: Robert de MollTel : 023 - 56 28 208 E-mail adres: (robertdm@monogram.nl)