Wijzigingen in Senior Management Avid Nordic

GCI HOLLAND PR

Avid Nordic kondigt wijzigingen in haar Senior Management aan
20 APRIL 2000

Avid Nordic kondigt wijzigingen in haar Senior Management en haar aanzienlijke Uitbreidingsplannen aan

Avid Nordic, de Noord-Europese vestiging van Avid Technology, heeft vandaag twee nieuwe aanstellingen op senior managementniveau aangekondigd. Robert Tinterov, vroeger country manager voor Avid Zweden, wordt de business development director van Avid Nordic. Niclas Persson, die voordien verantwoordelijk was voor de Softimage-producten in Zweden, zal deze vacante functie van country manager voor Avid Zweden invullen.

Deze aanstellingen vallen samen met de wil van Avid Nordic om haar aanwezigheid in de Baltische landen te verstevigen met het openen van een nieuw kantoor in Letland. Bovendien zal Avid Nordic een tweede Zweeds kantoor openen in het zuiden van het land. De precieze locaties voor deze nieuwe kantoren moeten nog worden bevestigd.

.De vraag naar Avid-producten in het Baltisch gebied wordt steeds groter. Tegelijkertijd is onze klantenbasis in het zuiden van Zweden snel gegroeid', zei Robert Rosenberg, managing director van Avid Nordic. .We willen aan deze groeiende markten tegemoetkomen door twee nieuwe kantoren te openen en door Robert Tinterov te promoveren in de nieuwe functie van business development manager. We verwelkomen eveneens Niclas Persson als de nieuwe country manager van Avid Zweden.. Niclas heeft een rijke ervaring in onze sector en hij is een welkome versterking van ons team..
.Ik ben erg opgetogen over de editing-oplossingen en de video streaming-ontwikkelingen van de Avid werkgroep', gaf Niclas Persson, de pas aangestelde country manager van Avid Zweden als commentaar. .De toepassing van de video op het Internet groeit snel en Avid kan de belangrijkste speler in deze markt worden..
Avid Technology, Inc. is een internationale, leidinggevende leverancier van digitale audio- en videotools voor informatie- en entertainmenttoepassingen. Avid Nordic AB is verantwoordelijk voor Noord-Europa en heeft kantoren in Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland, België en Nederland en stelt 45 werknemers tewerk. De onderneming heeft eveneens de verdeelrechten voor de Baltische landen en IJsland De omzet van Avid Nordic voor dit jaar wordt geschat op 250 miljoen SEK, met een marktaandeel van 60%. Voor verdere informatie bezoekt u de website van Avid op het adres www.avid.com.

Noot voor redacties