Eurodagen voor Nederlandse gemeenten

Datum nieuwsfeit: 20-04-2000

Nog 635 dagen voordat u met de euro betaalt.

Eurodagen voor gemeenten (2000)

Ligt de invoering van de euro in de gemeente op schema? Die vraag staat centraal tijdens de Eurodagen voor gemeenten die onder de vlag van het Nationaal Forum voor de introductie van de euro worden gehouden in de maanden april en mei in tien gemeenten in Nederland. De bijeenkomsten zijn gericht op hen die in de gemeentelijke organisatie werkzaam zijn in het omschakelingsproject naar de euro.

Van denken naar doen

Tijdens de eurodag staan de strategische keuzen die in de plannings- en analysefase gemaakt moeten worden centraal. Het doel van de dag is kennisoverdracht en uitwisseling van ervaringen tussen gemeenten onderling en tussen gemeenten en rijksoverheid.

Programma

De dag begint om 12.00 uur. Een spreker uit een voorbeeldgemeente en een spreker namens een bedrijf uit de regio houden een korte inleiding. De dagvoorzitter zal hierover het debat uitlokken en hierbij ook een spreker van het Nationaal Forum voor de introductie van de euro betrekken. Vervolgens hebben de deelnemers de gelegenheid om twee workshops bij te wonen. Tijdens de workshops kunnen kennis en ervaring met collegas uit andere gemeenten worden uitgewisseld. Ten slotte vindt er plenair een terugkoppeling plaats van de resultaten. De bijeenkomst sluit om 16.30 uur.

Eindhoven Donderdag 20 april Raadszaal gemeente Eindhoven Hoorn Donderdag 27 april Schouwburg Het Park
Ede Woensdag 10 mei Gemeentehuis Ede
Almelo Donderdag 11 mei Burgerzaal gemeente Almelo Breda Woensdag 17 mei Grote Kerk
Rotterdam Donderdag 18 mei Engels in Groothandelsgebouw Groningen Woensdag 24 mei
Leeuwarden Donderdag 25 mei
Maastricht Woensdag 31 mei

Aanmelding

Deelnemers kunnen zich aanmelden via het organisatiesecretariaat: tel. 070-365 36 82.
Eurodagen voor gemeenten (2000)

Voorlichting voor mensen met een handicap

Voorlichting
Eurofaxlijn voor doven en slechthorenden: