Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 20-04-2000

Politiebericht Friesland: Regio 20-04-2000
Politieberichten van woensdag 19 april (13.00 uur) tot en met donderdag 20 april (07.00 uur)

Bolsward: inbraak sporthal
Woensdag tussen 00.15 en 10.30 uur werd ingebroken in de sporthal Middelzee aan De Blink. Met een breekijzer werd een raam aan de voorzijde van het pand opengebroken. Twee in het restaurant staande gokautomaten werden opgebroken en het daarin aanwezige geld werd weggenomen. Ook twee cd-spelers werden meegenomen, alsmede een hoeveelheid snoep. De beheerder, een man van 53 jaar uit Bolsward, heeft aangifte gedaan.

Joure: winkeldiefstal
Woensdagmiddag omstreeks 15.00 uur werd bij de Etos Drogisterij aan de Midstraat een 31-jarige inwoonster uit Joure aangehouden, die op heterdaad was betrapt bij het wegnemen van een paar oorbellen en haarklemmetjes. De vrouw werd overgebracht naar het bureau en kreeg aldaar een transactie aangeboden van f 240.-. De waarde van het ontvreemde bedroeg ongeveer f 26.-.

Heerenveen: diefstal auto
Van dinsdag op woensdag werd vanaf de Trambaan nabij het station een personenauto, merk Opel Ascona, kleur grijs, voorzien van het kenteken TJ-44-JZ, gestolen. De eigenaar van de auto, een man van 28 jaar uit Koudum, heeft aangifte gedaan.

Kollum: aanrijdng
Woensdag omstreeks 14.05 uur fietste een 13-jarig meisje uit Zwaagwesteinde met een hele groep schoolkinderen over de parallelweg van de Lauwersmeerweg in de richting Buitenpost. Achter uit de groep belde iemand naar het 13-jarige meisje uit Zwaagwesteinde en toen die haar GSM opnam, lette zij niet goed op wat er voor haar gebeurde. Zij botste toen tegen de achterzijde van een aanhangwagen en kwam te vallen. Het meisje klaagde over pijn in haar nek /rug en hoofd en is per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis in Dokkum.
Sneek: mishandeling
Woensdag omstreeks 14.35 uur fietste een 17-jarige jongen uit Oppenhuizen over de Lorentzstraat in de richting Oppenhuizen. Ter hoogte van garage Deinum wordt hij ingehaald door een dorpsgenoot. Als deze nagenoeg naast hem is, slaat deze jongen hem met een hamer op het hoofd. Het gevolg is een bloedende hoofdwond. Als beiden zijn afgestapt, neemt de jongen die geslagen heeft de vechthouding aan, maar bij het zien van het bloed, gaat hij er vandoor. In het ziekenhuis wordt de wond gehecht. De juiste toedracht is nog niet duidelijk en wordt onderzocht. De aangever en de verdachte moeten nog worden gehoord.

Kollum: autobrand
Woensdag omstreeks 15.40 uur kwam er een melding binnen van een autobrand op de Voorstraat. In een personenauto was kortsluiting ontstaan in de elektrische bedrading. De brandweer heeft de zaak geblust. De auto was eigendom van een 59-jarige inwoner uit Kollum.
Burgum: ongeval
Woensdag omstreeks 17.25 uur reed een bromfietsbestuurder over de Mr. W.M. Oppedijk van Veenweg. De bestuurder, een man van 33 jaar uit Burgum moet afremmen voor een voor hem rijdende personenauto. Doordat er olie op het wegdek lag, ging de bromfietsbestuurder onderuit. Zowel hij, als zijn 8-jarige zoon, die bij hem achterop zat, raakte licht gewond en beiden zijn overgebracht naar het MCL-Zuid. De olie was afkomstig van een gesprongen carter van een bus van Arriva. Door de brandweer is de olie van het wegdek verwijderd.
Harlingen: onder invloed
Woensdag omstreeks 23.30 uur werd op de Almenumerweg een autobestuurder gecontroleerd. De bestuurder reed opvallend langzaam, vandaar dat hij werd gecontroleerd. Het bleek dat de man, een 27-jarige inwoner uit Leeuwarden, te veel had gedronken. Aan het bureau blies de man 330 ug/l. Hij kreeg een rijverbod voor 2 uur opgelegd.

Terwispel: aanrijding
Woensdag omstreeks 13.00 uur vond op de Streek een eenzijdig ongeval plaats. De bestuurder van een personenauto, een man van 22 jaar uit Gorredijk, raakte door nog onbekende oorzaak van de weg en botste tegen een boom. Hij werd overgebracht naar het ziekenhuis in Heerenveen. Zijn auto werd totaal vernield.

Bureau Voorlichting & PR: 058 - 880 8272