Politieberichten Hollands Midden

Afkomstig van: Claudia van Osnabrugge
Datum: 20 april 2000

Mishandeling Lisse
Een 14-jarige meisje uit Hoofddorp heeft gisteren, 19 april, aangifte gedaan van mishandeling. Het meisje liep op 18 april op de Hyachintenstraat in Lisse, toen er een groep meisjes naar haar toe gelopen kwam. Het 14-jarig meisje uit Hoofddorp had ruzie met twee van deze meisjes en is na een woordenwisseling geslagen en gestompt. De politie heeft twee meisjes kunnen aanhouden, een 18-jarig en een 16-jarig meisje uit Hoofddorp.
Onder invloed Noordwijkerhout Op de ’s Gravendamseweg in Noordwijkerhout heeft Politie Hollands Midden gisterennacht, 19 april rond twee uur, een personenauto ter controle aanhouden. De 48-jarige bestuurder uit Warmond bleek te veel gedronken te hebben, de ademanalyse wees 395 Ug/l uit. De man heeft een rijverbod gekregen van vier uur.

Doorgereden na verkeersongeval Noordwijk
Een bestuurder van een bromscooter is gisteren, 19 april rond half negen ’s ochtends, doorgereden nadat hij een fietser had aangereden op de Herenweg in Noordwijk. De scooter, met daarop twee personen, reed achter de fietser, een 14-jarig meisje uit Noordwijk, toen de fietser een kruising met een ander fietspad naderde. Op deze kruising reed een andere fietser die voor het 14-jarig meisje van rechts kwam. Echter het meisje reed op een voorrangsweg en verleende dus geen voorrang aan de andere fietser. Wel week zij een beetje uit naar links om een aanrijding te voorkomen. Op dat moment werd zij geraakt door de scooter die haar probeerde in te halen en kwam zij ten val. Vervolgens is de scooter doorgereden richting in de richting van Rijnsburg. Het 14-jarig meisje heeft aan het ongeval een pijnlijke knie en schouder overgehouden.
Controle parkeerverordening Sassenheim
Wederom heeft de politie gecontroleerd in het centrum van Sassenheim. Gisterenmiddag, 19 april, is op het Hortusplein, de Hoofdstraat, de Concordiastraat en de Teylingerlaan in totaal zeven bekeuringen uitgeschreven voor het niet hebben van een parkeerschijf of voor het niet op tijd leggen van de parkeerschijf.
Verkeersongeval Katwijk
Op de Hoorneslaan in Katwijk is gisterenavond, 19 april rond zeven uur, een 44-jarige man uit Katwijk in zijn bestelauto aangereden door een 25-jarige bestuurder van een personenauto uit Katwijk. De 25-jarige man reed over de Hoorneslaan uit de richting van de Boulevard. Op de kruising met de Troelstrastraat verleende hij geen voorrang aan de voor hem van links komende 44-jarige bestuurder van de bestelauto, die op de kruisende weg reed. Kennelijk heeft de 44-jarige bestuurder de personenauto niet of te laat zien aankomen, waardoor er een zware aanrijding ontstond. De bestuurder van de bestelauto is met nekletsel door de ambulance naar het LUMC gebracht. De bestuurder van de personenauto was gewond aan zijn hoofd en eveneens naar het LUMC gegaan voor behandeling. De verkeersdienst van Politie Hollands Midden heeft onderzoek gedaan naar onder andere de remsporen van de auto’s en heeft de situatie fotografisch vastgelegd. Verder is het busvervoer tijdelijk omgeleid en is de brandweer ter plaatse geweest voor het schoonspuiten van het wegdek. Bij deze aanrijding is ook een hekwerk van de gemeente Katwijk vernield.
Onder invloed Leiderdorp
Op 20 april heeft Politie Hollands Midden een 34-jarige man uit Rotterdam aangehouden wegens het rijden onder invloed. Twee politieagenten zagen de man stevig doorrijden over de Touwbaan. Ter hoogte van de van der Marckstraat parkeerde de man zijn auto. De agenten parkeerde achter die man en spraken hem aan. De bestuurder stond onvast ter been, sprak met een dubbele tong en rook naar alcohol. Een ademanalyse aan het politiebureau wees 760 Ug/l uit. De man heeft een rijverbod opgelegd gekregen van negen uur.
Inbraak in schuren Leiden
In een schuur van een woning aan de P.C. Hooftlaan en in schuur van een woning aan de Tesselschadestraat heeft men gisterenavond, 19 april, ingebroken en gepoogd in te breken. Door het forceren van de schuurdeur heeft men aan de P.C. Hooftlaan diverse gereedschappen mee kunnen nemen. In de schuur aan de Tesselschadestraat is het bij een poging inbraak gebleven.
Man gevallen van 6m hoogte Leiden
Tijdens werkzaamheden aan een nieuw portaal boven de A4 is vanochtend vroeg, 20 april om kwart over zes, een 43-jarige man uit Rotterdam van zes meter hoogte naar beneden gevallen. De man zat (nog) niet vast aan zijn veiligheidsgordel. Gelukkig viel de man niet op de betonnensokkel, maar er net naast in de aarde. Met nog onbekend letsel is hij naar het Rijnlandziekenhuis in Leiderdorp gebracht. De arbeidsinspectie is gewaarschuwd en onderzoekt het ongeval.
Rijden onder invloed Waddinxveen De politie heeft woensdagmiddag 19 april een 59-jarige inwoner uit Waddinxveen aangehouden op verdenking van rijden onder invloed. De politie had een melding gekregen dat de man even daarvoor op een parkeerplaats in Waddinxveen enkele blikjes bier zou hebben genuttigd. Hij is bij zijn woning aangehouden en overgebracht naar het politiebureau voor een ademanalysetest. Hij bleek een ademalcoholgehalte van 435 te hebben. De Waddinxvener kreeg een rijverbod en een proces-verbaal.

Rijden onder invloed Nieuwerkerk a/d IJssel Woensdagavond 19 april kreeg de politie meldingen dat een man op het Raadhuisplein op zijn scooter wilde stappen, maar er steeds vanaf viel. De politie zag de 63-jarige Nieuwerkerker rijden op de Hitlandselaan en heeft hem aangehouden op verdenking van rijden onder invloed. Uit de ademanalysetest bleek dat hij een ademalcoholgehalte van 890 had. Hij kreeg een rijverbod van negen uur en een proces-verbaal.

Tasjesroof Moordrecht
Woensdagmiddag 19 april, omstreeks 17.00 uur, is een 51-jarige vrouw uit Moordrecht beroofd van haar tas. Ze had haar auto geparkeerd aan de Koningin Julianastraat en wilde haar woning binnengaan toen een onbekende man haar een duw gaf en haar tas weggriste. De vrouw kwam hierbij ten val en bezeerde haar knie. De man reed weg in een grijze personenauto in de richting van de Provinciale Weg N426. Op de rotonde veroorzaakte hij daarbij bijna een aanrijding met een andere personenauto. De politie vraagt de bestuurder van deze auto en andere personen die de grijze auto hebben zien rijden zich te melden op telefoonnummer 0182-642666.
Verkeersongeval met Letsel Gouda
Bij een aanrijding tussen een snorfiets en een personenauto op de Veerstal raakte gisterenmorgen omstreeks 07.20 uur de 19 jarige bestuurster en haar 18 jarige passagiere, beiden afkomstig uit Gouda gewond. Na behandelingen van de verwondingen konden beiden naar huis. Het ongeval gebeurde doordat de bestuurster van de bromfiets, volgens getuigen, bij roodlicht de kruising opreed met de Nieuwe Veerstal. Op dat moment naderde een personenauto bestuurd door een 36 jarige Goudse.
Bestuurder onder invloed veroorzaakt aanrijding Gouda.
Een 31 jarige Gouwenaar wordt er van verdacht onder invloed van alcohol met de door hem bestuurde personenauto een aanrijding te hebben veroorzaakt op de Doelenstraat. Na een melding trof de politie de auto tegen de beweegbare paal op de Doelenstraat. De inzittende van de auto waren niet meer aanwezig. Op basis van het bekend geworden signalement kon de politie de man aanhouden in het Houtmansplantsoen. De man had lichte verwondingen aan het gelaat opgelopen. De verdachte weigerde elke medewerking aan een onderzoek naar alcohol gebruik terwijl hij in, wat genoemd wordt, kennelijke staat verkeerde. Proces-verbaal wordt opgemaakt. Het rijbewijs wordt ingevorderd.
Insluiping Gouda
In een woning aan de Bockenbergstraat heeft een insluiping plaats gevonden. Men kam binnen via een dakraam. Uit de woning werden diverse kleine goederen en een geldbedrag weggenomen.
Beroving Gouda
Een 46 jarige inwoner uit Zoetermeer deed aangifte van bedreiging en beroving. De man bevond zich in een horeca gelegenheid aan de Groenweg te Gouda. Omstreeks 23.20 uur kwma een onbekende man de zaak binnen rennen. Hij bedreigde het slachtoffer met een mes en dwong hem geld af te geven. Na een geldbedrag te hebben buitgermaakt vluchtte de verdachte weg in de richting van de Tiendewegbrug. Van de verdachte is het volgde signalement bekend: lang ca 1.75 , donker krullend haar op één lengte lang gezicht met een snor. Hij was gekleed in een kort donker gekleurd jack. De politie stelt een onderzoek in en verzoekt eventuele getuigen zich te melden.
Roodrunner-verkeerscontrole s Gouda/Waarder/Reeuwijk De politie heeft in het kader van het project Roodrunner de afgelopen week drie mobiele snelheidscontroles gehouden. Op vrijdag 14 april is er gecontroleerd langs de Plaswijkweg in Gouda. Van de 298 passerende automobilisten reden er 23 sneller dan de maximum toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid was 79 km/u. Op woensdag 19 april stond de politie op dezelfde plek. Toen zijn er 29 bekeuringen gevallen. Op maandag 17 april hielden op de Groendijk in Waarder 509 autobestuurders zich aan de maximumsnelheid van 80 km/u. Bij 11 automobilisten valt binnenkort een accept-giro in de bus. De hoogst gemeten snelheid was hier 98 km/u. Verder is er tussen 29 maart en 18 april gecontroleerd met vaste snelheids- en roodlichtcamera’s op de Reewal in Reeuwijk en bij de Goudse Poort in Gouda. In Reeuwijk kregen 579 automobilisten een bekeuring omdat ze sneller reden dan 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid was 95 km/u. In Gouda vielen 70 verbalen voor te hard rijden en 33 voor rijden door rood licht. De maximum snelheid is hier 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid was 86 km/u.

Aanhouding voor diefstallen gereedschappen Lekkerkerk e.o. Op vrijdag 14 april heeft de politie in Ridderkerk een 22-jarige man uit Rotterdam aangehouden. De man hield zich verdacht op tussen een aantal geparkeerde auto’s. Bij controle van de man en zijn auto werden van diefstal afkomstige gereedschappen gevonden. De gereedschappen waren voorzien van de naam van een aannemingsbedrijf uit Bergambacht en bleken een aantal dagen eerder uit een bouwkeet op het Van Zoestterrein in Lekkerkerk te zijn gestolen. De man is aangehouden en overgedragen aan de politie Krimpenerwaard. In het politie-onderzoek dat volgde, heeft de verdachte te kennen gegeven 8 inbraken op bouwterreinen in Krimpen aan de IJssel, Capelle aan de IJssel, Oud-Beijerland, Rotterdam en Lekkerkerk te hebben gepleegd. De grote hoeveelheid gestolen gereedschappen, waaronder compressoren, cirkelzagen en lasapparaten, lag behalve in zijn auto, ook opgeslagen in de kelderbox van zijn woning. De goederen zijn inbeslaggenomen en zullen worden terugbezorgd bij de betreffende eigenaars. Tegen de Rotterdammer wordt proces-verbaal opgemaakt; hij zal zich voor de rechter moeten verantwoorden.