Stratus ftServer eerste met fouttolerantie Windows 2000

Datum nieuwsfeit: 20-04-2000
STRATUS' ftSERVER FAMILIE EERSTE MET FOUTTOLERANTIE IN OP WINDOWS 2000 GEBASEERDE PLATFORMS VOOR COMPUTERGEBRUIK IN ONDERNEMINGEN EN E-COMMERCE

Maarssen, 20 april 2000 -- Stratus Computer, leverancier van de meest betrouwbare servers ter wereld, heeft vandaag zijn nieuwe Stratus® ftServer(tm) familie bekend gemaakt, een reeks fouttolerante computers die is gebouwd volgens de open-systemen technologie en die voldoet aan de industriestandaard. De ftServer-systemen zijn voorzien van vele baanbrekende voorzieningen en bieden ononderbroken computerfunctionaliteit, met name voor applicaties op het gebied van Internet en business-to-business e-commerce:
* Een niveau van hardware-beschikbaarheid dat groter is dan 99,999% op selecte modellen

* De eerste fouttolerante multi-processor server waarop het Microsoft® Windows® 2000 besturingssysteem draait en dat Server, Advanced Server en, zodra beschikbaar, Datacenter versies ondersteunt

* Fouttolerante computerfunctionaliteit voor ongeveer dezelfde prijs als minder betrouwbare hoge-beschikbaarheidssystemen, en 80% minder dan de prijs van de vorige entry-level fouttolerante computers van Stratus
* Software fouttolerantie met een groot aantal voorzieningen en tools voor beschikbaarheid en recovery

* Geavanceerde product service en support voor alle modellen, 24 uur per dag, 7 dagen per week

* Coöperatieve multi-vendor customer support in real-time voor een snelle oplossing van systeemproblemen, ongeacht de oorzaak
"De traditionele fouttolerantie lag buiten het bereik van de meeste gebruikers, om de simpele reden dat de kosten te hoog waren," zegt Vernon Turner, Vice President Commercial Systems & Servers van International Data Corporation. "Maar nu 99,999% beschikbaarheid de de facto standaard wordt voor iedere Internet server configuratie, zijn Applicatie en Internet service providers (ASPs en ISPs) op zoek naar nieuwe mogelijkheden. En een van de vele verbazingwekkende kenmerken van de fouttolerante ftServer van Stratus is zeker de prijs."

Het eerste model is de ftServer 5200, een 1-2 weg op de 550 MHz Intel Pentium® III Xeon(tm) processor gebaseerde server die vandaag wordt onthuld op de Windows World/COMDEX Conference and Exposition in Chicago. Deze nieuwe server, die naar verwacht, in september op de markt zal komen, wordt aangeboden tegen een prijs van US $23.300 voor het entry-level model, exclusief besturingssysteem en opbergrek. Het volgende model in de reeks, de ftServer 6500, is een 1-4 weg server die is gebaseerd op Intel's next-generation large cache Pentium III Xeon processors met frequenties van meer dan 700MHz. Deze machine zal naar verwachting in oktober verkrijgbaar zijn; de prijs voor de ftServer 6500 zal liggen op US $30.500 voor het entry-level model, exclusief besturingssysteem en opbergrek. Een Stratus ftServer 5200 kan door het gebruik van eenvoudig te vervangen onderdelen op simpele wijze door de klant zelf worden opgewaardeerd tot een Stratus ftServer 6500.

Afhankelijk van het model kunnen eindgebruikers ftServer systemen configureren met maximaal vier processors, 2MB cache, 16 PCI slots en 48 RAID1 disks. Beide modellen zijn tevens leverbaar met naar keuze tweevoudige modulaire redundantie van alle kritische componenten, of drievoudige modulaire redundantie voor superieure prestaties op het gebied van systeembetrouwbaarheid en beschikbaarheid van de applicaties.

De Stratus ftServer familie biedt een hardware-beschikbaarheid van 99,999% in de basisconfiguraties. Meer geavanceerde configuraties bieden een beschikbaarheid tot maximaal 99,9999%, een fouttolerantie niveau dat nog nooit eerder is gerealiseerd, in geen enkel systeem en tegen geen enkele prijs. (99,999% is het statistische equivalent van ongeveer 5 minuten downtime per jaar en 99,9999% is minder dan één minuut downtime per jaar.)

"Als Stratus niet in staat zou zijn geweest een 5-negens platform voor Windows 2000 te leveren dat eenvoudig te installeren, te gebruiken en te beheren was, dan zouden we helemaal geen product op de markt hebben gebracht," zegt Steve Kiely, President en CEO van Stratus. "Vijf-negens is voor ons de ondergrens als het gaat om beschikbaarheid. Maar de ftServer familie is veel meer dan simpelweg een nieuw hardware ontwerp dat is gebaseerd op hardware- en besturingssysteemtechnologie die toonaangevend is in de industrie, want echte systeembeschikbaarheid vereist heel wat meer dan alleen maar hardware."

Alle ftServer modellen - zowel de huidige als toekomstige - worden geleverd met een uitgebreide reeks voorzieningen op het gebied van software-beschikbaarheid die zijn bedoeld om ervoor te zorgen dat de gebruiker niet met fouten te maken krijgt. Daarnaast worden alle ftServer systemen standaard voorzien van ingebouwde service technologie - dezelfde support die Stratus de afgelopen twintig jaar heeft geboden aan zijn meest geavanceerde en veeleisende klanten. Het Business-Critical Service programma van Stratus (het serviceprogramma voor bedrijfskritische toepassingen) biedt gebruikers op pro-actieve wijze een 24x7 systeem service en support die superieur is aan de service die door de meeste concurrenten tegen een meerprijs wordt aangeboden.

"Aangezien de beschikbaarheid van vitaal belang is voor Windows-gebruikers, waarom dan kiezen voor een server-oplossing die gericht is op het herstellen van fouten als er ook een Stratus ftServer is die speciaal is ontworpen om helemaal geen fouten te maken," aldus Vernon Turner van IDC. "Het antwoord is duidelijk; zorg ervoor dat er helemaal geen defecten kunnen optreden!"

Alle informatie over de nieuwe ftServer familie van Stratus, inclusief de voornaamste markten en toepassingen, architectuur, ingebouwde service technologie en productspecificaties kunt u vinden op onze Website: www.Stratus.com.

Stratus Computer levert de beste en meest betrouwbare reeks continu beschikbare computerplatforms, applicatie-oplossingen en professionele services voor missiekritische bedrijfsprocessen ter wereld. Tot de wereldwijde klantenkring van Stratus behoren ondernemingen in onder andere de financiële dienstverlening, de detailhandel, het reiswezen en de elektronische handel.

Profiel Stratus
Stratus Computer, gevestigd in Maynard in de Amerikaanse staat Massachusetts, levert de beste en meest betrouwbare computerplatforms, software-oplossingen en professionele diensten voor bedrijfskritische omgevingen. Stratus heeft momenteel wereldwijd meer dan 700 klanten, vooral in de financiële dienstverlening, de detailhandel, de reiswereld, de elektronische handel, de gezondheidszorg, de beveiligingssector en de spel- en gokindustrie. Veel van deze klanten zijn gezichtsbepalend in hun branche, zoals prominente Amerikaanse effectenfirma's, grote creditcardmaatschappijen, de grootste effectenbeurs in Azië, 's werelds grootste optiebeurs en 27 van de 30 grootste banken in de wereld.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Stratus Computer Systems BV Text 100 B.V., Amsterdam Ron Heg Remco Vogelzang
Tel.: + 31 (0) 346 582 111 Tel.: +31(0)20 530 43 46 Email: Ron (Heg@stratus.com) Email: (remcov@text100.nl)
Stratus en Stratus ftServer zijn gedeponeerde handelsmerken of handelsmerken van Stratus Computer Systems, S.à r.l. Alle overige gedeponeerde handelsmerken of handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Met vriendelijke groet/ best regards,
Dennis Doodeman.

Dennis Doodeman