Auto-XS en PartsNet bundelen krachten

Datum nieuwsfeit: 20-04-2000
AutoRai

Auto-XS en PartsNet bundelen krachten 20-4-00.

RAI Autovak brengt partijen bij elkaar

Auto-XS en PartsNet gaan hun krachten bundelen. Het doel is om één elektronisch communicatiesysteem te krijgen tussen grossiers in automaterialen en hun directe leveranciers. Beide partijen hebben zes maanden uitgetrokken om vast te stellen op welke wijze de samenwerking vorm moet krijgen. De gesprekken worden begeleid door de afdeling Autovak van de RAI Vereniging.

In de afgelopen maanden is er onder auspiciën van RAI Autovak intensief overleg gevoerd tussen beide partijen. Uitgangspunt bij deze bijeenkomsten was de wens om te komen tot een branche brede oplossing op het gebied van elektronische communicatie tussen grossiers aan de éne kant en leveranciers aan de andere kant.

Auto-XS startte in 1999 en is een samenwerking tussen 15 importeurs van automotive-onderdelen. PartsNet is een initiatief van Van Heck & Co. In 1996 werd PartsNet opgezet om de communicatie tussen het eigen bedrijf en het grossiersnetwerk voortaan ook langs elektronische weg te laten verlopen. PartsNet wordt in Nederland en België geëxploiteerd.

RAI Autovak werkt op het gebied van automatisering en datacommunicatie zo nauw mogelijk samen met haar Belgische zusterorganisatie FMA. Het initiatief van Auto-XS en PartsNet kan wellicht leiden tot een oplossing die in de gehele Benelux kan worden ingezet, waarbij er natuurlijk oog is voor Internet georiënteerde applicaties.

Participanten in Auto-XS zijn:

Bosal Nederland BV
BV Motorparts Etten-Leur