Micrografx formeert dochteronderneming Image2Web

Datum nieuwsfeit: 20-04-2000
Micrografx formeert dochteronderneming Image2Web

Internet-infrastructuurbedrijf voor de automatisering van beeldverwerking en datamanagement van producten voor e-commerce sites en digitale marktplaatsen

Maarssen, 20 april 2000 - Micrografx heeft onder de naam Image2Web een nieuwe dochteronderneming opgezet die e-commerce sites, webintegrators en digitale marktplaatsen helpt met het beheer van de explosief groeiende hoeveelheid afbeeldingen en bijbehorende data die nodig zijn om op een effectieve manier hun e-commerce productaanbod te presenteren. Image2Web zal gebruik maken van de intelligente grafische technologie en softwarecode van Micrografx om bedrijven in staat te stellen hun site automatisch te voorzien van meer afbeeldingen en up-to-date prijs- en productinformatie.

Volgens het marktonderzoek 'Worth 1000 URL's - Visual Strategies for E-commerce' van The Future Image Report zal het aantal zogeheten 'dollar images' die direct zijn gerelateerd aan commerciële transacties dit jaar boven de 1 miljard komen en in 2003 de 10 miljard benaderen. Een 'dollar image' is een afbeelding die gerelateerd is aan een commerciële dienst of product. Vanwege de duizenden dollar-images die zich op de gemiddelde e-commerce website bevinden, moeten bedrijven aanzienlijke middelen vrijmaken om deze afbeeldingen handmatig te beheren. Dit is niet alleen een duur proces, maar vaak zijn de klanten ontevreden vanwege gedateerd of onjuist beeldmateriaal.

"We hebben Image2Web opgericht om bedrijven die zaken doen op het web een effectieve oplossing te beiden voor het arbeidsintensieve, handmatige beheren van afbeeldingen," zegt Doug Richard, CEO van Micrografx en interim-CEO van Image2Web. "Door services te bieden voor het gereed maken van op afbeeldingen gebaseerde data, stellen we bedrijven in staat om kosten te besparen en sneller accurate informatie op het web te plaatsen. We hebben een nieuw bedrijf opgezet dat zich uitsluitend concentreert op dit nieuwe gebied. Micrografx blijft zich richten op de ontwikkeling van producten voor het beheer van bedrijfsprocessen en technische beeldbewerking, en zal deze ontwikkeling versnellen."

Image2Web wordt geleid door Doug Richard, interim president en chief executive officer, en Darryl Halbert, chief operating officer/chief financial officer. Richard is verantwoordelijk voor de strategische visie, terwijl Halbert verantwoordelijk is voor de dagelijkse operaties. Micrografx is momenteel op zoek naar een full time CEO voor Image2Web.

De investeringsbank Hoak Breedlove Wesneski & Co uit Dallas treedt op als financieel adviseur van Image2Web. Wanneer Image2Web externe fondsen ontvangt, verwacht Micrografx een meerderheidsbelang te houden in het bedrijf. Dat betekent dat de resultaten van Image2Web weerspiegeld zullen worden in de resultaten van Micrografx. De komende maanden verwacht Image2Web diverse nieuwe diensten te zullen aankondigen, die gebaseerd zijn op technologieën die zelf worden ontwikkeld. Daarnaast zal in deze periode het management team worden uitgebreid en verwacht het bedrijf externe financiering te ontvangen.

Micrografx
Micrografx, is wereldwijd marktleidend leverancier van software, oplossingen en diensten waarmee klanten de productiviteit kunnen verhogen door het op grafische wijze visualiseren en verbeteren van belangrijke bedrijfsprocessen. Door visualisatie van de informatie en het werken met de gegevens die geassocieerd zijn met deze bedrijfsprocessen, kunnen klanten hun time-to-market en klanttevredenheid verbeteren, alsmede de winstgevendheid verhogen.Tot de belangrijkste toepassingen behoren het verbeteren en implementeren van processen die eBusiness stimuleren, kwaliteitsverbetering en belangrijke verticale applicaties, zoals supply chain-management, interactieve catalogi met componenten en interactieve technische handleidingen. Meer informatie over Micrografx is te vinden op www.micrografx.com.

Voor meer informatie:
Micrografx B.V.