FNV vakbondsbestuurder NS trekt zich terug

Datum nieuwsfeit: 20-04-2000

FNV BONDGENOTEN

FNV Bondgenoten: bestuurder NS trekt zich terug

Vakbondsbestuurder NS trekt zich terug

Bestuurder van FNV Bondgenoten, Leo Vlek trekt zich terug uit de onderhandelingen over de reorganisatie 'Bestemming Klant' bij NS Reizigers. Hij heeft het hoofdbestuur gevraagd hem een ander pakket binnen Bondgenoten te geven. Vorige week werd het principe-akkoord afgewezen door de leden van FNV Bondgenoten. Tegenover de leden en NSR, acht Leo Vlek zich niet in staat alle belangen op de juiste wijze te behartigen. Als bestuurder heeft hij onderhandeld binnen het mandaat van de leden. Het hoofdbestuur van Bondgenoten erkent dat en vindt het 'spijtig maar begrijpelijk' dat Leo Vlek zijn werk als bestuurder bij de NS wil neerleggen. Er wordt gekeken naar een gelijkwaardig pakket voor hem bij de bond. Binnenkort worden daar gesprekken over gestart.

Voor meer informatie:
Paul Voncken, bedrijfsgroep manager vervoer: 030-2738367 of