Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 20-04-2000

Politiebericht Friesland: Regio 20-04-2000
Politieberichten van donderdag 20 april van 07.00 tot 13.00 uur.
Drachten: inbraak auto
Van woensdag op donderdag werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond op de Korte Baan. Door verbreking van een slot, kwam men in de auto. Uit de auto werden een cd-wisselaar, twee cd`s en een antenne voor een autotelefoon weggenomen. De eigenaar, een man van 38 jaar uit Drachten, heeft aangifte gedaan.

Sexbierum: aanrijding met letsel
Vandaag omstreeks 08.00 vond een aanrijding plaats tussen een bestelauto en een overstekende fietster. De bestuurster van de bestelauto, een vrouw van 35 jaar uit Wirdum, reed over het Frjentstjerterein in de richting van het centrum. Ter hoogte van de kruising met de Spoardyk stond een groep schoolkinderen te wachten. Plotseling stak één van deze kinderen, een 13-jarig meisje uit Sexbierum, de weg over en werd geraakt door de bestelauto. Het meisje kwam met haar hoofd op het wegdek terecht en is per ambulance overgebracht naar het MCL-Zuid.

Franeker: diefstal aanhangwagen
Afgelopen nacht werd vanaf het bedrijventerrein aan de Amperestraat een aanhangwagen gestolen. Het betreft hier een gegalvaniseerde aanhangwagen met zwarte houten huif. Op de huif stond met witte letters `Kingma`s koeriersdienst, dag en nacht, 7 dagen in de week`. In de aanhangwagen zaten 30 zwarte plastic kratten. De eigenaar, een man van 30 jaar uit Franeker, heeft aangifte gedaan.
Oldeholtwolde: auto in bermsloot
Donderdag omstreeks 08.25 uur vond op de Rijksweg 32 onder Oldeholtwolde een eenzijdig ongeval plaats. De bestuurder van een personenauto, een man van 33 jaar uit Ommen, raakte met zijn rechterwielen in de berm, verloor de macht over het stuur en kwam in een bermsloot tot stilstand. De bestuurder en een inzittende, een man van 19 jaar uit Bergentheim, konden met een nat pak uit de auto komen. Beiden hadden water binnengekregen en zijn voor onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis in Heerenveen en konden na behandeling naar huis.
Oosterwolde: dode postduiven
Van woensdag op donderdag zijn 12 postduiven doodgebeten. Toen de eigenaar, een man van 55 jaar uit Oosterwolde vanmorgen bij zijn duivenhok kwam, trof hij nagenoeg al zijn duiven dood aan. De koppen waren eraf gebeten. Hoogst waarschijnlijk hebben de duiven de afgelopen nacht bezoek gehad van een marterachtige. De eigenaar zal zijn hok beter beveiligen om in de toekomst erger te voorkomen.
Bureau Voorlichting & PR: 058 - 880 8272.