Subaru scoort hoog in J.D. Power onderzoek

Datum nieuwsfeit: 21-04-2000
AutoRai

Subaru scoort opnieuw hoog in J.D. Power onderzoek 21-4-00. Wie denkt dat de zegetocht van Subaru op het gebied van internationale onderscheidngen inmiddels wel een beetje tot rust is gekomen, komt bedrogen uit. Het jaar 2000 is nog maar net een paar maanden oud, of Subaru heeft alweer een klinkende onderscheiding in de (toch al overvolle) prijzenkast kunnen bijzetten. En wat voor een!

Evenals vorige jaren namelijk, overheerste Subaru de door BBC Top Gear georganiseerde J.D. Power Customer Satisfaction Index 2000. Het betreft een omvangrijk, jaarlijks onderzoek onder duizenden Britse consumenten die reeds enige tijd in het bezit zijn van een nieuw aangeschafte auto. Via zeer uitgebreide vragenformulieren geven zij aan in hoeverre zij daadwerkelijk tevreden zijn over hun auto, de service, de after-sales en verder alles wat daarmee samenhangt. Zodoende ontstaat een bijzonder goed en gedetailleerd beeld welke op de markt leverbare merken zich van hun collegae weten te onderscheiden op het gebied van klantentevredenheid (customer satisfaction).

Ook nu weer wist Subaru de complete BBC Top gear/J.D. Power-onderzoeksresultaten te overheersen, waarbij het van belang is te weten dat er in totaal meer dan honderd merken werden beoordeeld. Subaru eindigde in het grootscheepse onderzoek met liefst drie modellen in de top 10 van de index. En dat is nog niet alles, want kwam de Subaru Forester AWD op een fraaie achtste positie terecht, de Subaru's Legacy AWD en Impreza AWD eindigden respectievelijk op plaats een en twee.