XS4ALL zoekt beta testers voor software AutoPilot

Datum nieuwsfeit: 21-04-2000

XS4ALL zoekt beta testers

Diemen, 21 april 2000

XS4ALL zoekt beta testers voor AutoPilot, nieuwe software die door XS4ALL zelf is ontwikkeld. Dit pakket helpt zowel nieuwe als ervaren internetters bij het inbellen, browsen, en het up-to-date houden van alle software.

De eerste beta versie is nu gereed, maar voor de volgende ontwikkelingsfase hebben we veel vrijwillige testers nodig, om bugs te rapporteren en feedback over de functionaliteit te krijgen.

Als u tester wilt worden, kan dat op twee manieren:

1.
XS4ALL heeft een extern bureau ingehuurd om de software te testen. Hiervoor hebben wij zeven testers nodig om het pakket ter plekke dertig minuten te testen. Dit gebeurt op een locatie in Amsterdam, aan de Keizersgracht. Als u hierin bent geinteresseerd, belonen wij u met een XS4ALL sweatshirt. Uiteraard vergoeden wij ook uw eventuele reiskosten. Voor deelname aan deze test-sessie kunt u een e-mail sturen naar: (research@asci.nl). Vermeld in deze e-mail alstublieft dat u wilt deelnemen aan het XS4ALL AutoPilot onderzoek en hoe lang u al gebruik maakt van internet.

2.
Wij hebben ook ongeveer tweehonderd vrijwillige testers nodig om nieuwe versies van de software over een langere periode te testen. Als u wilt deelnemen, verwachten wij dat u ongeveer twee maanden lang verschillende versies wilt uitproberen. Deelname geschiedt op vrijwillige basis, zonder betaling. Wel bieden wij u een XS4ALL t-shirt aan als dank voor uw hulp. Als u op deze manier wilt meehelpen, dan kunt u zich aanmelden via een e-mailtje naar autopilot-(test@xs4all.nl). U kunt daarbij kiezen voor toezending van een CD met de software, maar u kunt het pakket ook zelf downloaden van een speciale test-site.

De beta versie van AutoPilot heeft een Engelstalige interface. We zijn bezig met een Nederlandse versie.
AutoPilot is alleen geschikt voor Windows 95/98 en Windows NT.
Alvast heel erg bedankt voor uw medewerking,

Adam Hyde,
software manager