Sunseeker International wint prestigieuze Business Award

Datum nieuwsfeit: 21-04-2000

SUNSEEKER INTERNATIONAL

Sunseeker International Wint Prestigieuze Business Award
Bournemouth, Verenigd Koninkrijk - Sunseeker International, wereldwijd leider in ontwerp en bouw van luxueuze motorjachten, bepaalt de standaard voor de kwaliteit van innovatie, ontwerp en bouw. Na de International Superyacht Design Award voor het Manhattan 74 Flybridge motorjacht en de BT British Nautical Awards 'Motorboat of the Year' voor het Predator 75 Performance motorjacht, is Sunseeker International nu als een van de allereerste ondernemingen onderscheiden met een koninklijke prijs, de Queen's Award for Enterprise.

Deze onderscheiding, waarmee Sunseeker International nu het uitzonderlijke aantal van vier Queen's Awards heeft ontvangen, werd toegekend voor uitnemende resultaten in de Britse zakenwereld.

Sunseeker ontwerpt en bouwt vijf verschillende types motorjachten, van high performance modellen tot jachten met een lengte van meer dan 30 meter. De tewaterlating later dit jaar van het eerste Sunseeker 105 jacht, gekoppeld aan een tot 2001 goedgevulde orderportefeuille, kan beschouwd worden als aankondiging van de overgang door Sunseeker van botenbouwer naar scheepsbouwer.

De omzet voor dit jaar tot juli 2000 zal naar verwachting toenemen tot een recordhoogte van USD 166 miljoen, vergeleken met USD 62 miljoen slechts vier jaar geleden. Door uitbreiding met een nieuwe scheepswerf
- de modernste in Europa en speciaal aangelegd voor het bouwen van schepen langer dan 50 meter - lijkt Sunseeker goed op koers te liggen om zijn positie in de scheepsbouw zowel op Europees als op wereldniveau te versterken.

In Noord Amerika, de grootste en sterkst concurrerende motorbootmarkt ter wereld, en in heel Europa heeft Sunseeker een sterke handelspositie verworven, als gevolg van de wijze waarop dienstverlening en zorg voor de klant door het bedrijf worden benaderd. Met een wereldwijd dealernet en internationale handelsactiviteiten die zich momenteel ook tot Australië en het Verre Oosten uitstrekken, kan deze vorm van ondersteuning nu op wereldwijde schaal worden uitgevoerd.

Sunseeker International exporteert 99% van zijn producten en biedt
1000 hoogopgeleide personeelsleden werk in de scheepswerven van het bedrijf aan de zuidkust van Groot-Brittannië Sunseeker International wordt vandaag de dag erkend als dé vooraanstaande merknaam in de wereld van de scheepsbouw.

Contact:
Neem voor een afbeelding en meer informatie contact op met: Jackie Phillipson/Michelle Bailey/Lindsay Tanner/Sophie Lloyd, PR en Marketing afdeling, telefoon: +44 1202 494041/494008, fax: +44 1202 679378 e-mail: (marketing@sunseeker.com)
= A0

21 apr 00 14:48