Consumerdesk sluit tweede investeringsronde

CONSUMERDESK SLUIT TWEEDE INVESTERINGS RONDE
NESBIC CTe FUND INVESTEERT IN ONLINE CONSUMENTEN SERVICE
Utrecht, 20 april 2000

Het NeSBIC CTe Fund investeert 9 miljoen gulden (op een totaal van 13 miljoen) in ConsumerDesk, de onafhankelijke online consumenten dienst die helpt bij het kiezen van producten en leveranciers. De investering wordt gebruikt om verdere expansie in Nederland, Engeland, en Noorwegen te realiseren en de operatie op te starten in de rest van Scandinavië, Duitsland en de overige Europese landen. De organisatie zal de financiële injectie daarnaast ook gebruiken om de geplande beursgang voor te bereiden.

ConsumerDesk lanceerde zijn eerste dienst op 30 november 1999: www.consumerdesk.nl en staat nu al genoteerd als best bezochte vergelijkingssite*. Elke locale site van ConsumerDesk's Pan-Europese netwerk helpt consumenten bij het kiezen en kopen van producten. Op basis van de persoonlijke wensen van de consument worden de bijpassende producten geselecteerd uit het totale aanbod: specificaties, afbeeldingen, en prijzen worden op een rijtje gezet. Bovendien wordt verwezen naar leveranciers: de consument heeft de keuze uit een online e-tailer of een winkel om de hoek. ConsumerDesk heeft meer dan 1,5 miljoen productspecificaties in haar bestand. De producten variëren van huishoudelijk apparaten, kantoorartikelen, telefonie, gereedschappen, audiovisuele apparatuur tot sportartikelen. Dagelijks wordt aan uitbreiding gewerkt.

Het is de ambitie van ConsumerDesk om een nieuw baken voor de consument te zijn in een steeds complexer wordende consumptiemaatschappij: de missie luidt: "To become Europe's first stop for consumers". Centraal in het beleid van de organisatie staan: onafhankelijkheid, betrouwbaarheid, toegankelijkheid en actualiteit. "Alleen door vast te houden aan deze waarden zal een consument onze dienst als een logische, natuurlijke stap bij zijn aankoop proces beschouwen," aldus Rene Jepma., CEO. "Tijdbesparing en efficiënte voorlichting zijn de grote voordelen voor de consument".

Er is nog geen vergelijkbare Europese dienst. De eerste Pan-Europese speler te worden is dan ook een belangrijke drijfveer. ConsumerDesk UK en Noorwegen gaan nog deze maand live en voor het eind van het jaar zal ConsumerDesk in meer dan 10 Europese landen actief zijn. De internationale expertise, de internet portefeuille en de professionaliteit binnen de financiële wereld van NeSBIC CTe Fund speelt een grote rol bij het kiezen van een venture partij.

Naast de service voor consumenten biedt ConsumerDesk een aantal diensten voor business-to-consumer partijen: een medium waar hot-prospects 1 op 1 bereikt kunnen worden en de weg naar de leverancier wordt aangegeven.

Het NeSBIC CTe Fund is een onafhankelijk investeringsfonds dat jonge en veelbelovende ondernemingen op het gebied van internet-software, telecom en e-commerce voorziet van value--added venture capital. In de afgelopen twee jaar heeft het fonds een sterke positie in de Europese venture capital markt verroverd. Het fonds heeft tot nu toe 21 internationale ondernemingen in haar portfolio: file://hot-orange.com, Altitude Software (voorheen Easyphone), Augeo, Changeslive.com, Consul Risk Management, Comsys, EC-Gate, FirstQuote, Inforay, Letsbuyit.com, Personal CareCard, Poseidon, Realgarden.com, Recipeweb.com, Scarlet Telecom, The Internet Applications Group, Transnet, Twest, Versatel Telecom en Wannago.

*Multiscope Onderzoek, Januari 2000

Voor meer informatie:

ConsumerDesk
Ann Jepma (email: (ajepma@consumerdesk.nl))
NESBIC Cte Fund (www.nesbic.com/cte)
Robert Wilhelm/Frank Verschoor
Managing General Partners