NOS sluit meerjarig Europa Cup-contract met PSV

d.d. : 21 april 2000
Nr. : 133

NOS SLUIT MEERJARIG EUROPA CUP-CONTRACT MET PSV

De NOS en PSV hebben deze week een tweejarige overeenkomst gesloten. Door dit contract heeft de NOS zich verzekerd van de uitzendrechten van de thuiswedstrijden van PSV in het UEFA Cup-toernooi en van de internationale oefenwedstrijden. Komend seizoen speelt PSV in de Champions League. Ook daarvan heeft de NOS de uitzendrechten.

Martijn Lindenberg, hoofd Sport van de NOS-televisie, is zeer verheugd over het Europacupcontract met de aanstaande landskampioen: “De NOS en PSV hebben elkaar weer gevonden. Ik ga er vanuit dat zij de komende 2 jaar actief zullen zijn in de UEFA Champions League, maar dat staat natuurlijk niet op voorhand vast. Verder heeft de NOS ook het recht verworven van de officiële openingswedstrijd van PSV.

Mocht het zo zijn dat PSV de eerste ronde van de UCL niet overleeft en derde wordt in de groep dan valt PSV automatisch terug in de Uefacup. Op dat moment is de NOS verzekerd van de thuiswedstrijden in de Europese competitie van de club uit Eindhoven.

Door de overeenkomst met PSV heeft Studio Sport alle topclubs onder contract. Het Europacup voetbal is dan ook een van de speerpunten in het beleid van de NOS”.

Fred de Vries