Vitaminic en FortuneCity.com samen in muziekdistributie

Datum nieuwsfeit: 21-04-2000
<<...>>

Vitaminic en FortuneCity.com bundelen krachten, waardoor gebruikers de allerbeste muziek uit de hele wereld kunnen downloaden
Amsterdam, 21 april 2000 - Vitaminic, Europa's meest vooraanstaande web community voor de promotie en distributie van muziek in digitaal formaat en FortuneCity.com Inc. (Neuer Markt - FCT) (www.fortunecity.com), een toonaangevend Internet mediabedrijf en netwerk van Internetsites voor personal publishing, content en entertainment, hebben vandaag bekendgemaakt dat ze een samenwerkingsovereenkomst hebben getekend voor het aanbieden van muziekservices aan Internetgebruikers over de hele wereld. De overeenkomst heeft mede betrekking op de '.com' eenheden van beide bedrijven en hun lokale sites.

In de overeenkomst is opgenomen dat Vitaminic FortuneCity zal voorzien van een co-branded MP3-sectie en dat het zal zorgen voor gratis digitale muziek. Daarnaast zal Vitaminic zorgen voor de toevoer van muziek naar de public library van Flynote (www.flynote.com), de on-line storage service, waar gebruikers de beschikking hebben over één gigabyte (1.000 megabytes) aan geheugen voor de opslag van muziek.

FortuneCity zal Vitaminic integreren in zijn muzieksites en Vitaminic's bibliotheek en promotie services presenteren aan alle leden en bezoekers. Daarnaast voorziet FortuneCity Vitaminic van een licentie voor het promoten van MP3-bestanden via PopEx (www.popex.com), zijn on-line handelsspel voor het delen van muziek met anderen dat is ontworpen voor de rock-en popwereld.

"Ook de overeenkomst met FortuneCity is, na het opzetten van niet minder dan
8 lokale Vitaminic websites, bedoeld om onze positie als marktleider op het gebied van het downloaden van MP3-bestanden nog verder uit te bouwen, aangezien we hierdoor toegang krijgen tot nieuwe kanalen op het web die ons in staat stellen onze diensten te presenteren aan zowel muziekfans als artiesten en labels over de hele wereld," aldus Gianluca Dettori, CEO van Vitaminic.

Peter Macnee, President en CEO van FortuneCity voegt hieraan toe, "FortuneCity is zeer verheugd samen te kunnen werken met Vitaminic; het commitment van dit bedrijf ten aanzien van het aanbieden van diensten in de lokale taal is een aanvulling op onze eigen benadering. We verheugen ons ten zeerste met Vitaminic samen te werken bij het marketen en servicen van on-line muziekgebruik."

Profiel Vitaminic
Vitaminic is de meest vooraanstaande Europese web community voor promotie en distributie van muziek in digitaal formaat. De onderneming exploiteert momenteel acht sites, waarvan zeven in Europa (Italië, Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Nederland en Zweden) en een in de Verenigde Staten. Vitaminic's netwerk van sites biedt Internet-gebruikers de mogelijkheid een enorme database muziekbestanden, onderverdeeld in meer dan
250 muzikale categorieën te ontdekken, in contact te komen met artiesten en met andere muziekliefhebbers en muziek in digitaal formaat of op cd aan te kopen. Vitaminic biedt artiesten en platenmaatschappijen de mogelijkheid een rechtstreekse relatie met de fans op te bouwen door zelf een homepage op de site te maken om hun muziek in digitale vorm aan te bieden en te verkopen. De muziek wordt aangeboden in MP3-formaat.

Vitaminic, dat momenteel vestigingen in 8 landen heeft, is in april 1999 opgericht door Gianluca Dettori, voormalig General Manager bij Lycos Bertelsmann, in samenwerking met Franco Gonella en Andriano Marconetto, die beiden beschikken over een ruime ervaring op het gebied van marketing en communicatie.
Tot nu toe genereren de sites van Vitaminic gemiddeld meer dan 6.500.000 page-views, 1.000.000 audiostream verzoeken en 800.000 downloads per maand. Sinds de start van Vitaminic zijn meer dan 70.000 gebruikers geregistreerd op de sites van de onderneming.

Over FortuneCity
FortuneCity.com Inc. www.fortunecity.com (Neuer Markt: FCT) is opgericht in
1997 en een van de grootste en snelst groeiende nieuwe media bedrijven op het Internet, met een internationaal netwerk van sites voor personal publishing, content en entertainment.

Het personal publishing netwerk van FortuneCity was het eerste dat zich internationaal uitbreidde - het heeft nu drie sites in de Engelse taal (www.fortunecity.com, www.fortunecity.co.uk en in.fortunecity.com) en acht andere sites in lokale talen: Duits (www.fortunecity.de), Italiaans (www.fortunecity.it), Spaans (www.fortunecity.es), Frans (www.fortunecity.fr), Zweeds (www.fortunecity.se), Nederlands (www.fortunecity.nl), Portugees (pt.fortunecity.com) en Chinees (cn.fortunecity.com). Leden kunnen hun eigen gratis homepages bouwen, ideeën en ervaringen uitwisselen met andere leden en bezoekers over de hele wereld, deelnemen in speciale interessegroepen, chatten en directe invloed uitoefenen op de ontwikkeling van de verschillende sites waaruit het FortuneCity netwerk bestaat.

FortuneCity heeft zijn activiteiten op het gebied van personal publishing gebruikt als basis voor verdere uitbreiding en is nu actief op een grote verscheidenheid content websites en Internet utilities, waaronder www.hotgames.com, www.WSX.com, www.flynote.com, www.V3.com en www.bravenet.com. Daarnaast is FortuneCity voor 50% eigenaar van www.acmecity.com, een samenwerkingsverband met Warner Bros. Online, een Time Warner Entertainment Company (NYSE: TWX).

Voor meer informatie over Vitaminic kunt u contact opnemen met: Text 100 Public Relations
Karin Blankers
Email: (karinb@text100.nl)