Gewelddadige lawaaidemonstratie tegen Betuwelijn Dordrecht

Datum nieuwsfeit: 22-04-2000
TWEE ART. 141 DAGVAARDINGEN
GEWELDDADIGE LAWAAIDEMO

Kort voorafgaande aan de lawaaidemo van vandaag kwamen de twee arrestanten van gisteren in Dordrecht vrij, althans: voorlopig. Ze kregen een dagvaarding mee voor art. 141 WvS, openlijke geweldpleging in vereniging. Ze zouden met een vork en/of een straatklinker althans blabla een electrische bedrading althans een sensor althans iets dat vast zit aan een hek dat behoort aan de politie zuidhollandzuid althans niet aan de verdachten, met vereende krachten geweld aan hebben gedaan. Een van hen heeft ook een dagvaarding voor het afsteken van een rotje althans astronautje.
De rechtszaak van de eerste arrestanten is a.s. vrijdag 28/4 om 14.00uur, van de tweede lichting om 15.00u. Steegoversloot 36, Dordrecht.

De lawaaidemo verliep zeer gewelddadig. Zo'n vijftien althans tussen de tien en twintig activisten hebben in het openbaar en met vereende krachten politiefunctionarissen althans lakeien der staat en kapitaal geweld aangedaan met sponzen en/of watten, althans zachte voorwerpen. De activisten, bewust van hun burgerplicht, wilden van elkaars daden nog aangifte doen, maar ze mochten het buro niet binnen, althans: ze moesten buiten blijven.

De volgende lawaaidemo is maandag, voorverz. Singel 419 Dordrecht 19.00h. Bij station straat oversteken & rechtdoor, eerste links, alsmaar rechtdoor.

Meer info: 030 2870711

www.antenna.nl/nvda/groenfront
squat.net/beakomt
www.antenna.nl/bn/mayday

NO COMPROMISE! ++ www.antenna.nl/nvda/groenfront ++ ++ mailto:groenfr@dds.nl (PGPkey on site) ++

Postbus 85069 3508 AB Utrecht NL
Giro 4370351 tnv Steungroep NVDA te Utrecht ovv GroenFront!