Politiebericht Brabant-Zuid-Oost, Eindhoven e.o.

Datum nieuwsfeit: 23-04-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 22-04-2000 2e Persbericht 22 april 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Winkeldief gepakt door boze vader
Zaterdag om 15.30 uur is op de Rechtestraat een 36-jarige Eindhovense winkeldief gepakt door een 36-jarige Eindhovenaar. De winkeldief had bij een schoenenzaak aan de Rechtestraat 15 paar sokken weggehaald en vluchtte na zijn daad de winkel uit. Hierbij liep hij een klein kind omver. Dat maakte de vader van dat kind zo boos, dat hij achter de winkeldief aanrende en hem pakte. Hij kreeg assistentie van enkele beveiligingsmensen. Dat was nodig want de winkeldief verzette zich hevig. Hij is overgenomen van de boze vader en ingesloten. Het omvergelopen kind kreeg een politiebeertje voor de schrik.

Eindhoven: Nog een attente burger
Op de Korianderstraat rukte rond 15.30 uur een 32-jarige Helmonder de portemonnee van een 36-jarige Eindhovense vrouw uit haar hand. Hij rende ermee weg, maar werd achternagezeten door een 48-jarige Eindhovenaar die alles had zien gebeuren. Hij pakte de man en droeg hem over aan de politie. De vrouw kreeg portemonnee terug. De dief is ingesloten.

Eindhoven: Diefstal auto
Bij een garagebedrijf aan de Hugo van der Goeslaan is vrijdag een grijze Volvo met het kenteken 45-FJ-XT gestolen. De sleutel is tijdens openingstijd van het sleutelbord genomen.

Helmond: Duur ijsje
Tijdens het kopen van een ijsje is vermoedelijk de portemonnee van een 66-jarige Helmondse vrouw gestolen. De portemonnee zat in haar tas. In de portemonnee zaten fl. 200,= en pasjes. Een en ander gebeurde zaterdag om ongeveer 14.15 uur op de Veestraat.

Nuenen: Ruiten school vernield
Tussen vrijdag 16.00 uur en zaterdag 13.00 uur zijn drie ruiten van een schoolgebouw aan de Brabantring vernield. Ze zijn met stukken trottoirtegel ingegooid.

Geldrop: Aanrijding met letsel
Een 71-jarige Geldropse vrouw is zaterdag om 11.10 uur gewond geraakt toen zij met de fiets aan de hand de Dommeldalseweg overstak. Zij gaf daarbij een personenauto met een 26-jarige Veldhovense bestuurder geen voorrang. De auto schepte haar. Zij is met hoofdletsel in het St. Annaziekenhuis opgenomen.