Discussie-avond over kernwapens in De IJsbreker Amsterdam

Datum nieuwsfeit: 24-04-2000
Bericht van de Werkgroep Eurobom

Diskussie-avond over kernwapens, Amsterdam 19 april

Utrecht, 27 maart 2000. Op 19 april zal in het muziekcentrum De IJsbreker in Amsterdam een bijeenkomst plaatsvinden over de stand van zaken in de internationale kernbewapening en over de voortdurende aanwezigheid van kernwapens in Nederland. De avond loopt vooruit op de grote internationale conferentie over het Nucleaire Non- Proliferatieverdrag die vanaf 24 april in New York zal plaatsvinden. Een aantal prominente deskundigen (waaronder de Indiase kernwapenactivist Achin Vanaik) geeft hun visie op de internationale situatie. Naar aanleiding hiervan zullen Nederlandse parlementsleden met elkaar in debat gaan. Vanuit de Nederlandse vredesbeweging zal onder meer aktiviste Elise Leijten een bijdrage leveren. De presentaties zullen worden afgewisseld door filmbeelden en een gesproken column.

De bijeenkomst wordt georganiseerd door Werkgroep Eurobom, een samenwerkingsverband van diverse vredesorganisaties, en de Nederlandse Vereniging voor Medische Polemologie (NVMP).
De diskussie-avond begint om 19.30 (einde 22.30) en zal plaatsvinden in De IJsbreker, Weesperzijde 23, onder meer bereikbaar met de metro (halte Weesperplein of Wibautstraat) vanaf Amsterdam CS en Amstel.
AMOK / Werkgroep Eurobom / Working Group Eurobomb
Part of the international PENN network
Obrechtstraat 43
3572 EC

Noot voor de pers:

De geheel geaktualiseerde factsheet 'De feiten over kernwapens in Nederland' is te raadplegen op de website:

www.ddh.nl/vrede/kernwapens/factsheet.html

Hier vindt u ondermeer de bewijzen van de aanwezigheid van kernwapens op Nederlands grondgebied.

* Lees ZOZ - Tijdschrift voor doen-denkers. Vraag proefnummer! Omslag - Werkplaats voor Duurzame Ontwikkeling - (omslag@omslag.nl) Postbus 81 - 5600 AB Eindhoven - Tel. 040-2910295