Océ en ZyLAB starten strategische samenwerking

Datum nieuwsfeit: 25-04-2000

'One Click Archiving': eenvoudig zoeken en archiveren op basis van papieren documenten

Océ en ZyLAB starten strategische samenwerking

Amsterdam, april 2000 - ZyLAB, ontwikkelaar van document imaging en full-text retrieval software, en Océ, fabrikant van kopieermachines en printers, hebben via een internationale strategische samenwerking vorm gegeven aan het gemeenschappelijk ontwikkelde "One Click Archiving Concept".

Met de combinatie van Océ's digitale kopieermachines en ZyLAB's zoek- en archiveringssoftware is het nu mogelijk om snel en efficiënt te zoeken in papieren documenten. Het document wordt eenvoudigweg ingevoerd in de sheetfeeder en met één druk op de knop kan de gebruiker ongeveer een minuut later zoeken op ieder woord of op iedere mogelijke combinatie van woorden. Nog één klik en binnen een seconde krijgt men een 100 procent kopie van het origineel op het beeldscherm, waar ook ter wereld, eventueel via de browser of via geavanceerde Alert- en signaleringsservices.

Deze unieke oplossing - One Click Archiving - is een grote stap voorwaarts in het archiveren, hergebruiken en delen van kennis. Het biedt maximale toegankelijkheid en maximaal gebruikersgemak tegen minimale arbeids- en conversiekosten.

Installaties bij wederzijdse klanten maken duidelijk dat door Océ's digitale kopieermachines en de ZyLAB-software, archiveren en scannen niet meer als vervelend en tijdrovend werk wordt gezien. Documenten kunnen razendsnel met ZyLAB's full-text technologie worden teruggevonden, documenten kunnen op ieder moment worden georganiseerd in dossiers, en snelle 'server-based printing'-functionaliteit in de ZyLAB-software biedt de mogelijkheid om documenten (eventueel remote) te laten printen op de digitale kopieermachines en printers van Océ. Papieren documenten worden direct verwerkt en zijn meteen toegankelijk en reproduceerbaar voor en vanuit de hele organisatie. Kennisdeling en kennishergebruik zijn hierdoor meer binnen bereik dan bij traditionele archiveringssystemen.

One-Click Archiving
Een aantal eigenschappen van deze unieke oplossing:
· Eenvoudig papier scannen op een digitale kopieermachine. Met één druk op de knop wordt papier gearchiveerd en automatisch op de gehele tekstuele inhoud toegankelijk gemaakt. Herkenning van de papiergrootte, de papieroriëntatie, de gebruikte taal en alle gedrukte woorden is volledig automatisch.
· Zonder extra moeite kan automatisch vanaf iedere werkplek gezocht worden op de volledige inhoud (ieder woord of iedere combinatie van woorden) van alle gescande documenten.

· Zoeken kan binnen het eigen netwerk met het Windows-gebaseerde ZyIMAGE-programma of vanaf een externe locatie met een internetbrowser via de ZyIMAGE Webserver.

· Kenmerken kunnen aan documenten worden toegekend (voor bijvoorbeeld dossiervorming). Ook kunnen documenten worden samengevoegd, gesplitst en verwijderd.

· Met hetzelfde gemak waarmee documenten worden gescand, kunnen ze via de digitale kopieermachines ook weer worden geprint, eventueel gesorteerd en geniet.

· Gebruikers kunnen automatisch Alerts krijgen van nieuwe documenten met behulp van de ZyALERT-module.

· Gebruikers kunnen elkaars elektronische documenten delen en de eigen lokale harde schijven full-text toegankelijk maken.

Naast de mogelijkheid om de ZyLAB software aan te schaffen op basis van een vooruitbetaalde licentie en jaarlijkse support- en onderhoudscontracten, bieden Océ en ZyLAB een tweede keuze; het Click-Charge licentiemodel. De gebruiker betaalt dan slechts een klein bedrag per pagina. Alle gangbare Océ digitale kopieermachines worden door de ZyLAB-software ondersteund.

Systeemeisen: Een door ZyLAB ondersteunde digitale kopieermachine en per kopieermachine een 200 Mhz of meer Windows NT Werkstation 4.0 machine met grote hard disk (1 Gb voor iedere 20.000 pagina's), 64-128 Mb RAM, en een TCP/IP netwerkverbinding tussen de digitale kopieermachine, de NT-machine en het netwerk.

ZyLAB Europe BV, Hoogoorddreef 9, 1101 BA Amsterdam. Tel.: 020 - 69 19 550, fax: 020 - 6965175, e-mail: (info@zylab.nl). Website: www.zylab.nl.

ZyLAB
ZyLAB, opgericht in 1983, is de eerste leverancier die een volledig programma leverde om teksten op een PC platform te doorzoeken. Inmiddels wordt ZyLAB software door meer dan 570,000 gebruikers wereldwijd benut. In Nederland worden de software-oplossingen ingezet door vele beursgenoteerde bedrijven, advocatenkantoren en overheidsinstellingen.
ZyLAB levert uiteenlopende softwarepakketten voor informatieverwerking, waaronder: ZyIMAGE software voor het verwerken van de gescande pagina's, indexeren en opslaan van deze informatie en het doorzoeken en opvragen van alle informatie. ZyALERT voor het automatisch informeren van benoemde doelgroepen en ZyIMAGE Webserver voor het toegankelijk maken van de informatie over het web.
Voor redactionele informatie:
PB0400
Influx PR, Marald Brons, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055-3663034, fax: 055-3602661, e-mail: PR (Influx@cs.com)