Abvakabo beloont meedenkers ter voorbereiding congres 2002

Datum nieuwsfeit: 25-04-2000
ABVAKABO FNV

Gezocht: toekomstgerichte meedenkers (25 april)

Win honderd gulden met een goed idee

Het congres van ABVAKABO FNV stelt in 2002 opnieuw een beleidsprogramma, met daarin de hoofdlijnen van beleid, vast. De bond wil de leden intensief betrekken bij de voorbereiding van het congres en het programma.

Daarom starten wij vanaf de zomer discussies over drie à vier themas die de komende jaren van belang zullen zijn voor het vakbondswerk. Om een idee te geven aan welke onderwerpen u dan kunt denken, een paar willekeurige voorbeelden: de gevolgen van vergrijzing, de verhouding tussen collectieve en individuele verantwoordelijkheid, de toekomst van de CAO. Maar het kan ook gaan over de toekomst van de bond en de rol van de leden binnen de bond.

We willen de leden graag betrekken bij het vinden van belangrijke themas voor de toekomst. Daarom nodigen wij u van harte uit om uw goede idee aan ons te vertellen; welke onderwerpen zijn volgens u van belang om eens grondig uit te diepen? U kunt uw bijdrage leveren door gemotiveerd en beargumenteerd een onderwerp voor te dragen aan de bond.

Eisen aan de onderwerpen zijn:

- toekomstgericht;

- brede onderwerpen die voor velen interessant zijn;
- relatie met vakbondswerk (arbeid en inkomen);
- spannend en uitnodigend voor discussie;

Eisen die wij stellen aan uw bijdrage zijn:

- kort en bondig (maximaal 250 woorden);

- één thema per bijdrage (meerdere bijdragen mag natuurlijk);
- duidelijke omschrijving van het discussie-onderwerp;
- aangeven waarom het onderwerp voor ABVAKABO FNV van belang is en in de toekomst nog meer van belang wordt.

U kunt uw bijdrage sturen naar:
Per brief: ABVAKABO FNV, Postbus 3010, 2700 KT Zoetermeer (t.a.v. CS) Per fax: ABVAKABO FNV, faxnummer 079-3521226 (t.a.v. CS) Per email: (post@abvakabo.nl) (t.a.v. CS)

De sluitingsdatum voor uw bijdrage(n) is 31 mei 2000. Na de zomervakantie melden we in Aaneen de algemene conclusies. Bovendien drukken we een aantal interessante bijdragen integraal af in Aaneen.
De tien beste inzendingen ontvangen een boekenbon van honderd gulden.