Aladdin biedt nieuwe generatie softwarebeveiligingssleutel

ALADDIN BIEDT EEN NIEUWE GENERATIE SOFTWAREBEVEILIGINGSSLEUTEL

Aladdin Knowledge Systems (NASDAQ: ALDN), internationaal marktleider op het gebied van software- en Internet-contentbeveiliging, lanceert een nieuwe generatie software-beveiligingssleutel genaamd HASP4. Het is de eerste beveiligingssleutel die 'on-key encryption' biedt. Deze on-key versleuteling levert het hoogste niveau van software-beveiliging dat tot dusver op de markt is. HASP4 is het nieuwste Aladdin-product uit de HASP-lijn, een hardware-gebaseerde software-beveiliging. Belangrijke afnemers van het product zijn onder meer Hewlett Packard, Lucent en 3M. Veel HASP-afnemers maken al jaren gebruik van het product om hun software-inkomsten veilig te stellen.

Naast het verhoogde beveiligingsniveau van HASP4 biedt het product ook verbeteringen in de gebruiksvriendelijkheid. Zo is het 'remote update systeem', waarmee updates kunnen worden gedownload van Internet, sterk verbeterd. Een ander voordeel dat HASP4 biedt is de nieuwe device driver. Hiermee hoeft de computer in veel gevallen niet opnieuw te worden gestart nadat de software is geïnstalleerd. HASP4 staat garant voor een gemakkelijke integratie met Aladdin's Privilege pakket voor elektronische distributie van licenties via het Internet. "Aladdin heeft al jaren een pioniersfunctie binnen de software beveiligingsbranche. Dat begon ruim 15 jaar geleden toen we HASP ontwikkelden", zegt Peter van Ruiten, algemeen directeur van Aladdin's Benelux-vestiging. "Met de introductie van HASP4 bevestigen we onze impuls tot innovatie van software-beveiligingsproducten waarbij gebruikersgemak een belangrijke rol speelt. Bij het ontwerp van HASP4 combineerden we de technologieën van onze producten HASP en Hardlock. We zijn trots op de combinatie van deze twee producten die eerder verschillende malen werden beloond met awards".

HASP4 ondersteunt de meeste besturingssystemen, waaronder Windows 95/98 Windows NT/2000, Mac OS en Novell network.

Aladdin Knowledge Systems (NASDAQ: ALDN), gevestigd in Tel Aviv (Israël), houdt zich als internationaal marktleider op het gebied van Internet- en softwarebeveiliging bezig met oplossingen voor een veilig gebruik en distributie van digitale content; van applicatie-software tot Internetgebruik en -toegang. Aladdin's klanten zijn software-vendors en organisaties die hun medewerkers een veilige toegang tot het Internet willen geven inclusief bescherming van de eigen bedrijfsinformatie en -productiviteit. Meer informatie is te vinden op Aladdin's website: www.eAladdin.com of via de Benelux-vestiging van Aladdin in IJsselstein.

Noot voor redacties