Legato introduceert eCluster voor e-commerce

Datum nieuwsfeit: 25-04-2000
Legato introduceert eCluster:
beschikbaarheidsoplossing specifiek voor e-commerce

Hoofddorp, april 2000 - - Legato Systems, leider op de enterprise storage management softwaremarkt, introduceert eCluster, een high-availability clusteringoplossing. Het nieuwe product is ontworpen om websites die gebruik maken van load-balance-oplossingen - zoals Cisco System's Local Director - te verbeteren. Legato eCluster zorgt voor hogere betrouwbaarheid en eenvoudiger beheer voor multi-tiered, heterogene, e-commerce websites. De nieuwe oplossing betekent lagere e-commercekosten voor aanbieders en betere websiteprestaties voor de klant.

Legato eCluster verhoogt de betrouwbaarheid van website-infrastructuren. Website-omgevingen dienen altijd beschikbaar te zijn; daarom maakt de nieuwe oplossing het mogelijk om systeemonderhoud te plegen zonder invloed op de beschikbaarheid van e-commerce. Voor e-business-klanten die niet kunnen of willen wachten op langzame web-reacties is het met behulp van Legato eCluster mogelijk gegarandeerde Quality of Service-prestaties te realiseren voor websites.

Legato heeft met Cisco samengewerkt aan het testen van Legato eCluster met Cisco Local Director, om volledige interoperabiliteit tussen de producten te kunnen garanderen. Legato eCluster is tevens gecertificeerd met Network Applianceâ„¢-filers en EMC Celerra File Systemsâ„¢, beide Network Attached Storage (NAS)-oplossingen die veel gebruikt worden voor het consolideren van gegevens binnen websiteconfiguraties.

"Legato eCluster's interoperabiliteit met Cisco's Local Director biedt de basis voor uiterst beschikbare e-commerce sites met mogelijkheden die vereist zijn voor de e-commerce infrastructuur", aldus Nora Denzel, Executive Vice President bij Legato. "eCluster ondersteunt de grote aantallen servers die veelal gezamenlijk worden ingezet voor het web. Het product ondersteunt tevens alle platforms die veel worden gebruikt voor e-commerce-configuraties, zoals Linux, Solaris en Windows NT/2000. In combinatie met de Legato Cluster Enterprise-oplossingen voor het backoffice- en firewalls kunnen ondernemingen nu beschikken over een volledige beschikbaarheidoplossing voor e-commerce, met één beheerconsole (single-point-of-control) voor alle platforms en consistente controle over websitebeschikbaarheid."

In het geval van load-balanced webconfiguraties waarbij IP-connecties worden verzonden tussen webservers onderling, kan een falende webserver prestatieverlies betekenen voor de website. Tevens bestaat de kans dat de resterende servers overbelast worden en fouten gaan veroorzaken. Legato eCluster optimaliseert de beschikbaarheid van elke webserver door webdiensten te monitoren en opnieuw op te starten, door dataverbindingen te monitoren en opnieuw aan te sluiten op secundaire gegevensbronnen en door "NIC-to-NIC-failover" van IP-adressen uit te voeren indien Network Interface Cards (NICs) fouten geven. Legato eCluster is afgestemd op de ondersteuning van IIS-, Apache- en Netscape-diensten. Legato Availability Tracking-rapportage - automatisch opgesteld en verzonden via e-mail - biedt objectieve gegevens en grafieken waaruit de hogere beschikbaarheid van de website kan worden afgelezen.

Legato eCluster is tevens in staat uiteenlopende factoren - waaronder server loads en http-reactietijden - te monitoren. Daardoor kan worden bepaald wanneer websites extra capaciteit nodig hebben. Met de nieuwe oplossing hoeft de klant niet overmatig te investeren in website servers om voorbereid te zijn op capaciteitspieken. eCluster zorgt immers voor dynamische hertoewijzing van servercapaciteit tussen websites en backoffice-implementaties wanneer dat nodig is. Deze mogelijkheid om een gedeelde, vrije opslagcapaciteit te creëren die dynamisch hertoegewezen kan worden naar gelang de servicelevel-prioriteiten, zal met name voor ISP/ASP-klanten die websites voor meerdere klanten hosten de kosten verminderen.

Over Legato's Cluster-oplossingen
Legato's Cluster-productreeks omvat high-availability-oplossingen die de service levels voor applicaties, servers, netwerken en gegevens binnen de data centers, websites en afdelingen van ondernemingen beschermen. Het is de eerste clusterproductlijn die Solaris-, Linux-, Windows NT/2000-, HP-UX- en AIX-platformen ondersteunt en gezamenlijk kan beheren vanaf één GUI-console. Legato's Cluster-oplossingen zijn bij uitstek geschikt voor het beschermen van SAN-, NAS-, WAN-, en e-commerce-toepassingen.

De Legato Cluster-oplossingen bieden voordelen op drie belangrijke gebieden:

· High Availability: wanneer een applicatie of server problemen geeft houden Legato's Cluster-oplossingen de applicaties beschikbaar door ze opnieuw te starten. Daarbij worden cascading- en N-way-failover ondersteund om te beschermen bij meerdere fouten. Zakelijke gebruikers worden opnieuw verbonden en blijven daardoor productief.

· Non-Intrusive System Maintenance: een systeembeheerder kan Legato Cluster-oplossingen gebruiken voor het proactief hertoewijzen van productiediensten van de ene server naar de andere. Op deze wijze kan routinematig systeemonderhoud worden uitgevoerd zonder negatieve invloed op de bedrijfsproductiviteit.

· Service Level Availability: Legato Cluster-oplossingen beschermen diensten niet alleen tegen problemen, maar voorkomen ook problemen. De producten meten service levels en zorgen voor de naleving van service level-overeenkomsten af.

Legato Systems Benelux, City House II, Antareslaan 18, 2132 JE Hoofddorp Telefoon: 023 - 5548800, fax: 023 - 5548801

Over Legato Systems
Legato Systems, Inc. is wereldwijd leider in de enterprise storage management softwaremarkt. Legato's producten maken 'Information Continuance (â„¢)' mogelijk; een naadloze aanpak voor het beheren, verplaatsen en beveiligen van alle bedrijfskritische gegevens in een onderneming. De storage management software van Legato is erkend als de facto standaard vanwege het grootste aantal installaties, bij meer dan 65.000 klanten, en het beveiligen van meer dan vijf miljoen systemen.
Nadere informatie over Legato is beschikbaar op het Web: www.legato.com.
Redactionele informatie: Pb1700 Influx PR - Jakob Brons/Margienke Bos, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055 - 3663034, Fax: 055 - 3602661, e-mail: (PRInflux@cs.com)

INFLUX PR-/Pers- (advies) Bureau - Deventerstraat 81 - NL - 7322 JL Apeldoorn. Tel.: +31 - 55 - 366 3034 / Fax: +31 - 55 - 360 2661 / E-mail: PR (Influx@cs.com)
www.influx-pr.com