Hewlett-Packard annonceert vierde generatie All-in-One

Datum nieuwsfeit: 25-04-2000

NIEUWE SERIE TIJD- EN RUIMTEBESPARENDE ALL-IN-ONE PRODUCTEN

Tijdsbesparing van 50 procent door de mogelijkheid om twee of meer functies gelijktijdig uit te voeren

Amstelveen, 25 april 2000 - Hewlett-Packard annonceert de vierde generatie All-in-One producten die bestaat uit de OfficeJet G55, G85 en G95. Alle drie de modellen zijn voorzien van een flatbed kleurenscanner en kunnen ook printen en kopiëren in kleur. De modellen G85 en G95 hebben bovendien een kleurenfax en zijn geschikt voor opname in een netwerk. De nieuwe modellen besparen tijd, ruimte en kosten, waardoor ze zeer geschikt zijn voor kleine kantoren en gebruikers thuis.

De nieuwe HP OfficeJet G55, G85 en G95 zijn gebaseerd op de DeskJet 970Cxi, die verschillende prijzen heeft gewonnen. De consumentenadviesprijzen zijn respectievelijk fl. 1199,-
fl. 1799,- en fl. 2299,- (inclusief BTW).

De nieuwe G-serie maakt gebruik van HP's nieuwste inktjettechnologie, PhotoRet III. Deze zorgt voor perfecte fotokwaliteit op alle soorten papier zonder snelheidsverlies. De modellen drukken af met een snelheid tot 12 ppm en een resolutie van 2400 dpi.

De HP OfficeJet G-serie beschikt over HP's speciale, intuïtieve en gebruikersvriendelijke software waarmee het gelijktijdig uitvoeren van verschillende taken eenvoudig is. Zo is gelijktijdig faxen en afdrukken en gelijktijdig scannen en afdrukken mogelijk. Dit levert een tijdsbesparing tot 50 procent op.

De HP OfficeJet-G serie biedt:

* fotorealistisch afdrukken met een snelheid tot 12 ppm;
* scans van hoge kwaliteit met de gebruikersvriendelijke 'one touch' knop;
* 'scan- to- email' waarmee documenten rechtstreeks naar de emailapplicatie kunnen worden gestuurd;

* 'stand alone' fax in zwart én kleur bij de modellen G85 en G95, beide met een geheugen van 125 pagina's en snelkiestoetsen;

* kopiëren met een snelheid tot 11 ppm;

* de modellen G95 en G85 zijn geschikt voor netwerken; model G95 is standaard voorzien van een JetDirect kaart, model G85 heeft deze mogelijkheid optioneel;

* kloonmogelijkheid: van één orginele afbeelding meerdere kopieën op één vel;

* kopieerfunctie voor het maken van posters en voor het afdrukken van twee pagina's op één vel met één druk op de knop;

* mogelijkheden voor het verschuiven van de marges waardoor perforeren en inbinden makkelijker wordt;

* software voor het op eenvoudige wijze maken en delen van documenten;
* Optical Character Recognition (OCR) voor het bewerken van afbeeldingen.
De drie verschillende modellen zijn:

* HP OfficeJet G55 - kleurenprinter/flatbed kleurenscanner/kleurencopier;
* HP OfficeJet G85 -kleurenfax/kleurenprinter/flatbed kleurenscanner/kleurencopier met een automatische documentinvoer voor 30 vellen;

* HP OfficeJet G95 - kleurenfax/kleurenprinter/flatbed kleurenscanner/kleurencopier én de
HP JetDirect 170 X printserver én duplexmodule voor dubbelzijdig afdrukken.
De HP OfficeJet G-serie kan 150 vellen papier in één keer verwerken. De G85 en G95 hebben bovendien een automatische documentinvoer voor 30 vellen.

G55 G85 G95
Kleurenfax nee ja ja
Automatische documentinvoer nee ja ja
Externe JetDirect printserver nee optioneel standaard meegeleverd Duplexmodule voor dubbelzijdig printen optioneel optioneel standaard meegeleverd

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie over Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. HP introduceert Agilent Technologies als een onafhankelijk bedrijf medio 2000. Agilent is HP's organisatie voor de productie en verkoop van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Agilent is marktleider in verschillende marktsegmenten

HP heeft 85.400 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa
42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden. De omzet van Agilent Technologies in Nederland bedroeg in
1999 circa 175 miljoen gulden.

Noot voor redacties