Ernst & Young kiest voor IBM

Datum nieuwsfeit: 25-04-2000
Hardware, services en financiering in één hand

Ernst & Young kiest voor IBM

Amsterdam, 25 april 2000. IBM heeft een groot contract gesloten met accountancy- en adviesorganisatie Ernst & Young in Nederland. De onlangs ondertekende overeenkomst omvat de levering van 6500 notebook- en desktop-systemen, voorzien van Windows 2000. Eveneens zal IBM Global Services zorgdragen voor de installatie van de nieuwe systemen en de migratie van bestaande applicaties en gebruikersgegevens. De gehele deal wordt door IBM Financieringen BV, in de vorm van een leaseconstructie, gefinancierd.

Een bijzonder aspect aan de overeenkomt tussen Ernst & Young en IBM is de snelheid waarmee het gehele bestaande PC-park wordt vervangen. Op 1 mei a.s. gaat de uitrol van start en op 15 juni a.s. zal IBM de laatste PC afleveren. In de tussentijd is IBM ervoor verantwoordelijk dat de 1700 nieuwe desktop-PC?s en 4800 notebooks worden voorzien van Windows 2000 en van de specifieke applicatiesoftware die de uiteindelijke gebruiker gewend is te gebruiken. Bovendien worden alle bestaande gebruikersgegevens volledig automatisch één-op-één van de oude op de nieuwe machine overgezet.

Een belangrijke overweging om voor IBM te kiezen, was de betrokkenheid, zo stelt Jan van Groningen, IT-manager bij Ernst & Young. ?Uit de tests bleek dat de IBM-systemen technologisch gezien een kleine voorsprong hadden. Maar dat was niet de belangrijkste overweging. De doorslag werd gegeven door de servicegerichtheid en de flexibiliteit. IBM bleef aandringen totdat ze al onze eisen boven water hadden. Dat was een duidelijk verschil met de andere leveranciers. Zo kunnen onze medewerkers hun portable computer eigenlijk niet missen. Geen dag, geen uur. Daarom is een speciale procedure ontwikkeld waarbij een consultant aan het eind van de dag zijn of haar oude notebook inlevert en de volgende dag al over een nieuwe ThinkPad beschikt. Met alle applicaties én alle eigen gebruikersgegevens. Die zijn ?s nachts in een speciaal ingerichte ?migratiefabriek? overgezet.?

Naast de installatieservice en datamigratie heeft Ernst & Young met IBM Global Services een onderhoudscontract voor drie jaar afgesloten. In het kader van dit contract worden machines met hardwarestoringen direct door reservesystemen vervangen. De defecte PC wordt vervolgens opgehaald, gerepareerd en binnen vijf dagen teruggebracht Ernst & Young

Ernst & Young behoort tot de grootste zakelijke dienstverleners van Nederland en is actief op het gebied van accountancy, belastingadvisering, managementconsultancy en juridische advisering. Ernst & Young telt 5500 medewerkers, verspreid over 50 kantoren. IBM

IBM is toonaangevend in het creëren, ontwikkelen en produceren van de meest geavanceerde informatietechnologie. IBM biedt met computersystemen, software, netwerksystemen, opslagmedia en micro-electronica de klant waardevolle professionele totaaloplossingen en wereldwijde service. IBM Global Services heeft uitgebreide ervaring op het gebied van onder meer business- en IT-consultancy, business transformation, e-business, systeembeheer en strategische outsourcing. IBM Nederland heeft circa 5000 medewerkers waarvan bijna 4000 binnen IBM Global Services werken.

Voor meer informatie:

IBM Nederland                    Ernst & Young