Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 25-04-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 25-04-2000 Persbericht district Den Bosch

OVERVAL OP TANKSTATION (s-Hertogenbosch)

Maandagavond is een gewapende
overval gepleegd op een tankstation aan de Oude Vlijmenseweg in s-Hertogenbosch. De dader bedreigde de 20-jarige kassier van het benzinestation met een mes en dwong hem de kassa-inhoud af te geven. De man is er met een onbekend geldbedrag lopend vandoor gegaan. De politie verzoekt eventuele getuigen contact op te nemen.
VROUW
MISHANDELD (s-Hertogenbosch)

Maandagmiddag is op de Maastrichtseweg in
s-Hertogenbosch een 22-jarige Bossche mishandeld door een vroegere vriendin. De vrouw stond met een vriendin op straat te praten. Tijdens het gesprek werd er nogal gelachen. Een toevallig passerende ex-vriendin van het slachtoffer passeerde op haar bromfiets en stopte. Kennelijk verkeerde zij in de veronderstelling dat zij werd uitgelachen. Zij sloeg en schopte het slachtoffer zodanig dat deze diverse kneuzingen op haar lichaam opliep. Vervolgens stapte zij weer op haar bromfiets en bedreigde de vrouw verbaal. De politie stelt een onderzoek in.

DRONKEN MAN DRAAIT DOOR (s-Hertogenbosch)

Maandagavond
is een 31-jarige man zonder vaste woon-en of verblijfplaats onder invloed van alcohol op de Havenstraat in s-Hertogenbosch volledig doorgedraaid. De man sloeg twee ruiten van een pand aan de Havenstraat in en was niet tot bedaren te brengen. Hij is aangehouden en geboeid aan enkels en polsen overgebracht naar het bureau. Een GGD-arts behandelde de man aan verwondingen die hij had opgelopen bij het inslaan van de ruiten. Een sociaal psychologisch verpleegkundige van het RIAGG diende de verdachte een rustgevende injectie toe, waarna hij van zijn boeien kon worden ontdaan. De verpleegkundige heeft zorggedragen voor crisisopvang bij een psychiatrische instelling.
DIEFSTAL AUTOTELEFOON (s-Hertogenbosch)

Maandagmiddag is bij een
inbraak in een auto op de Antoon der Kinderenlaan in s-Her-togenbosch een autotelefoon ontvreemd.

VERNIELING MET JEU-DE-BOULES-BAL
(s-Hertogenbosch)

Maandagavond ontdekte een bewoner van de
St.Annaplaats in s-Hertogenbosch dat er een ruit van zijn woning was vernield. Binnen trof hij een jeu-de-boules-bal aan waarmee de ruit vermoedelijk was ingegooid.

BEELD ONTVREEMD (Nieuwkuijk)

Van zondag op
maandag is vanuit een voortuin van een woning aan de Kloosterstraat in Nieuwkuijk een polyester beeld, voorstellende een bedelende man, ontvreemd.

JONGEN MISHANDELD (s-Hertogenbosch)

Maandagavond is een
16-jarige Bosschenaar op het Ploossche Hof in s-Hertogenbosch mishandeld door twee jongens. De jongen kwam net de woning van een bekende uit toen hij door twee jongens buiten werd opgewacht. De twee waren eerder op die avond in dezelfde woning geweest als het slachtoffer. Hij werd geslagen en geschopt omdat hij enige tijd geleden tegen één van de twee verdachten een grote mond gehad zou hebben. Het slachtoffer liep hierbij zwellingen aan hoofd/nek en een pijnlijke rug op. De politie onderzoekt de zaak.
VROUW OP SNORFIETS
GEWOND BIJ AANRIJDING (s-Hertogenbosch)

Dinsdagmorgen is een Vlijmense
(leeftijd onbekend) op de Zandzuigerstraat in s-Hertogenbosch met haar snorfiets in aanrijding gekomen met een auto bestuurd door een 35-jarige Bossche. Laatstgenoemde reed, komende vanuit de richting Hervensebaan over de Zandzuigerstraat en sloeg linksaf richting Station Oost. Bij de kruising met het fietspad liet zij een van rechts komende bromfiets doorrijden, maar zag het slachtoffer, dat vanuit de verkeerde richting over het fietspad aan kwam rijden, over het hoofd. Gevolg was een aanrijding, waarbij het slachtoffer met onbekende verwondingen is overgebracht naar het Carolusziekenhuis.
COMPUTERDIEFSTAL (s-Hertogenbosch)

Dinsdagmorgen bleek dat er was
ingebroken in een bedrijfspand aan de Afrikalaan in s-Hertogenbosch. Uit een kantoorruimte van het pand zijn enkele tientallen computers ontvreemd.

GETUIGEOPROEP VERNIELINGEN AUTOS DRUNEN (Drunen)

Afgelopen
paasweekend zijn een tiental vernielingen gepleegd aan geparkeerde autos op de locaties Haringvliet, Grotestraat, Jacob van der Meijdestraat en Sweelinckstraat in Drunen. De vernielingen bestonden uit het vernielen van buitenspiegels en/of het bekrassen van autos. De politie verzoekt eventuele getuigen contact op te nemen met Politieteam Heusden op telefoonnummer: 0416 371234.
AQUARIUM MET
HAAIEN LEK (s-Hertogenbosch)

Dinsdagmorgen ontdekte een medewerker van
een sportzaak aan de Pensmarkt in s-Hertogenbosch dat er een aquarium met haaien lek was geraakt. In dit winkelpand en bij een op de benedenverdieping van het pand gelegen drogisterij ontstond aanzienlijke waterschade aan plafonds en elektriciteitsleidingen. Het vermoeden bestaat dat een onbekende het aquarium lek heeft gestoken. Uit de bak waarin normaal tussen de twaalf en veertienduizend liter water zit, was inmiddels ongeveer vijfduizend liter water weggestroomd. Voor zover bekend hebben de vissen geen nadelige gevolgen van de lekkage ondervonden.