Evesham.Com Selecteert Baan En Deloitte Consulting

Datum nieuwsfeit: 26-04-2000

BAAN COMPANY

Evesham.Com Selecteert Baan En Deloitte Consulting
Evesham.Com Selecteert Baan En Deloitte Consulting Voor Belangrijke Extended Oplossing Voor De Hele Onderneming

Krachtige E-fulfilment oplossing ter ondersteuning van Internet pc-activiteiten van evesham.com

Barneveld, Nederland en Herndon, Virginia, 24 april /PRNewswire/ - Baan Company N.V. (Nasdaq: BAANF; Amsterdam: BAAN), een wereldwijde leverancier van bedrijfsapplicaties, heeft vandaag een belangrijk contract afgesloten met evesham.com, een vooraanstaande Britse fabrikant en leverancier van personal computers, voor de levering van e-fulfilment oplossingen. evesham.com heeft kort geleden zijn bedrijfsnaam gewijzigd, om aan te geven dat men duidelijk gericht is op Internet, en Baan werkt samen met Deloitte Consulting om deze belangrijke e-fulfilment infrastructuur ten uitvoer te brengen die een ondersteuning vormt voor de ambitieuze plannen die evesham.com heeft op het gebied van e-business. De overeenkomst, die in het eerste kwartaal van 2000 is getekend, vertegenwoordigt een oplossing met een waarde GBP 6 miljoen.

'We hebben onze keus laten vallen op Baan en Deloitte vanwege de deskundigheid die beiden hebben op het gebied van de ontwikkeling en de levering van e-fulfilment oplossingen van wereldklasse,' was het commentaar van Richard Austin, de directeur van evesham.com. 'De directe voordelen die de oplossing van Baan en Deloitte Consulting biedt, vormen - samen met andere voordelen op het gebied van efficiency -- een snelle rentabiliteit van de investering.'

De nieuwe e-fulfilment oplossing van Baan ondersteunt in eerste instantie max. 250 gebruikers op zeven vestigingen in het Verenigd Koninkrijk en zal leiden tot de implementatie van een volledig geïntegreerde verkoop- en leveringsmethode die de processen en systemen van evesham.com volledig integreert, wat een vergroting vormt van de zichtbaarheid en een verbetering van de responsiviteit in de gehele leveringsketen. Het bedrijf heeft voor Baan en Deloitte Consulting gekozen na een uitgebreide wervingsprocedure, waarbij de oplossing werd afgewogen tegen SAP, Navision en Siebel. Deloitte Consulting leidt de implementatie, die waarschijnlijk in september 2000 actief wordt. Hierdoor zal evesham.com in staat zijn de voordelen te verwezenlijken voor de traditioneel drukke periode in de maanden voorafgaand aan Kerstmis.

'Bij evesham.com produceren we elke dag maximaal 600 pc's en dit aantal zal zeker enorm toenemen zodra de e-business van ons bedrijf van start gaat,' verklaarde Luke Ireland, operations director van evesham.com. 'We gaan het nieuwe systeem van Baan gebruiken om onze processen te openen voor onze klanten en om onze klanten en partners de mogelijkheid te geven hun orders te volgen door onze complete leveringsketen heen. We denken dat wij door deze aanpak een onderneming worden die de klant nog meer centraal stelt en die verder kijkt dan de serienummers van de producten, waardoor evesham.com zich werkelijk onderscheidt op het gebied van de dienstverlening aan de klant.'

'We hebben een andere naam gekozen voor onze onderneming om onze partners en klanten duidelijk te maken wat er met Internet mogelijk is. Onze on-line verkopen van pc's aan onze klanten zijn al verzevenvoudigd en deze belangrijke investering sluit perfect aan bij de e-fulfilment oplossing van Baan, zodat wij er zeker van zijn dat wij over de infrastructuur beschikken als ondersteuning van onze ambitieuze bedrijfsdoelstellingen,' voegde Luke Ireland hier aan toe. 'Anders dan andere verkopers van pc's - waarvan velen nog handmatig hun e-commerce orders verwerken - zorgen wij ervoor dat zij onze e-business klanten ondersteunen met een verkoop- en leveringsstructuur die van het prille begin af aan is ontworpen om voor werkelijke e-fulfilment. We denken dat evesham.com spoedig de toon aangeeft met betrekking tot e-business klantenservice en fulfilment met de zakelijke toepassingen van Baan en de bewezen ondernemingsgerichtheid van Deloitte Consulting.'

e-business samenwerking via Internet
De evesham.com Baan oplossing bestaat uit de volledig geïntegreerde suite van het bedrijf van e-Sales, e-Configuration en BaanFrontOffice software, waardoor bedrijven en consumenten hun pc's via Internet kunnen configureren en bestellen. Dit wordt naadloos geïntegreerd met BaanERP voor back-end fulfilment. Baan e-Procurement wordt ook toegepast en geïntegreerd met BaanERP voor een complete levering van onderdelen aan het assemblageproces, terwijl Business Intelligence Suite (BIS) van Baan wordt gebruikt voor zakelijke analyse. Tevens gaat evesham.com Baan's OpenWorld e-business integratiekader implementeren voor een effectieve communicatie tussen verschillende ondernemingsmodules en met zakelijke partners via Internet, waarbij gebruik wordt gemaakt van XML. The evesham.com oplossing levert tevens krachtige Customer Interaction Management software die integreert met call centre management, telefoon en web handling en routeplanning. Dit combineert met BaanFrontOffice, zodat evesham.com wordt gepositioneerd als de leider in e-business klantenservice.

'Met deze krachtige aanpak ondersteunt Baan rechtstreekss de toenemende behoefte die organisaties hebben om aan fulfilment te werken bij het gebruikmaken van Internet voor de ontwikkeling van hun activiteiten,' verklaarde David Foster, Managing Director voor het Verenigd Koninkrijk van Baan. 'evesham.com produceert complexe, configureerbare, high-volume producten en de e-business technologie van Baan is de ideale manier voor evesham.com voor het verenigen van de bedrijfsprocessen en -systemen, zodat een betere zichtbaarheid en responsiviteit worden bereikt in de gehele leveringsketen.'

'evesham.com bouwt zijn activiteiten opnieuw op, zodat gebruik gemaakt wordt van de mogelijkheden van het zakendoen via Internet en het verheugt ons ten zeerste dat wij deel uitmaken van dat proces en dat we samen met hen kunnen werken aan de implementatie van een dergelijke geavanceerde e-business, CRM en Back Office oplossing,' verklaarde Brian Johnson, Baan Service Line Director in het Verenigd Koninkrijk voor Deloitte Consulting. 'De Baan suite van producten ondersteunt de implementatie van een complete extended ondernemingsoplossing en Deloitte Consulting brengt zijn e-fulfilment leiderschap in in het project en helpt bij het beheer van de overgang van evesham.com naar een belangrijke e-business speler op de markt.'

Over evesham.com
evesham.com is in het Verenigd Koninkrijk een van de vooraanstaande bedrijven die zich bezighouden met de ontwikkeling van personal computer systemen, wordt voortdurend bekroond voor de uitmuntendheid van de zijn systemen en werd in de afgelopen twee jaar gekozen tot beste pc-fabrikant. Vorige maand is het bedrijf zich evesham.com gaan noemen, wat aangeeft dat men zich duidelijk richt op helpen van de klanten met het realiseren van de mogelijkheden die Internet en e-commerce bieden voor zowel zakelijk als privé-gebruik.
Over Deloitte Consulting
Deloitte Consulting is één van 's werelds vooraanstaande e-business consultingbedrijven die diensten levert voor de transformatie van de volledige onderneming -- van strategie en processen tot informatietechnologie en mensen. Met zijn erkende ervaring in de bedrijfstak helpt Deloitte de klanten hun bedrijf en economische modellen te creëren, verdedigen en/of opnieuw uit te vinden door hen te leiden door de verpletterende complexiteit van de digitale economie. Deloitte Consulting is een deel van Deloitte Touche Tohmatsu, een van de leidende bedrijven in professionele dienstverlening in de wereld, die diensten levert op het gebied van verzekering en advies, belasting en consulting.
Over Baan Company
Baan Company, opgericht in 1978, is een wereldwijd opererende leverancier van bedrijfsapplicaties. Baan Company voert een uitgebreid productenpakket van geïntegreerde diensten en 'best-in-class' component-based applicaties die voor organisaties de gehele keten beheren rond e-business en web commerce, customer relations management, enterprise resource planning, supply chain management en corporate knowledge management.
De oplossingen van Baan Company worden toegepast bij meer dan 15.000 klanten wereldwijd en stellen organisaties in staat strategische bedrijfsgroei te genereren, bedrijfsprocessen te verbeteren, de complexiteit van hun bedrijfsvoering te verminderen en de flexibiliteit binnen het bedrijf te vergroten. Baan Company opereert vanuit twee hoofdkantoren, Barneveld in Nederland en Herndon, Virginia, in de Verenigde Staten, en kan op het World Wide Web gevonden worden op www.baan.com.
Verklaringen in dit persbericht die de woorden 'meent', 'verwacht', 'voorziet' en dergelijke bevatten zijn vooruitziende verklaringen binnen de betekenis die de Securities Exchange Act van 1934 eraan geeft, zoals geamendeerd, en dragen als zodanig een aantal risico's en onzekerheden in zich die de uitkomsten aanzienlijk kunnen doen wijzigen.
De eigenlijke uitkomsten kunnen derhalve aanzienlijk verschillen van de verwachtingen, schattingen of aannames in of geïmpliceerd door dergelijke verklaringen.

Typische risico's en onzekerheden kunnen worden nageslagen in de openbare archieven van Baan Company bij de U.S. Securities and Exchange Commission (inclusief de meest recente Form 20-F en 6-K)

'Baan' is een geregistreerd handelsmerk van Baan Company, en ieder handelsmerk en iedere naam van een product of dienst die in dit bericht voorkomt met gebruik van de naam 'Baan' is een handelsmerk en/of eigendom van Baan Company. Alle andere namen van bedrijven, producten en diensten kunnen handelsmerken van de betreffende eigenaren zijn.

Contactpersonen: Charles Crabtree, IBA, UK: +44 1780 721433 of ccrabtree@iba-europe.com, voor Baan; George Thompson of Fleishman-Hillard, Inc., Noord-Amerika: +1 202-828-9708 of (press@baan.com), voor Baan; Luke Ireland van evesham.com, +44 1386 769603 of (lireland@evesham.com); of Karen Attrill van Deloitte Consulting, +44 1344 454445 of (karen.attrill@dtti.co.uk) Website: www.baan.com

26 apr 00 08:47