Veiling.com wordt ricardo.nl

- PERSBERICHT -

Amsterdam, 25 april 2000

Veiling.com wordt ricardo.nl

Nederland's grootste veilingsite Veiling.com heeft haar naam veranderd in ricardo.nl. Deze naamsverandering maakt de fusie tussen Veiling.com en ricardo.de van 25 januari 2000 compleet. Het veilingnetwerk van ricardo.de is het grootste van Europa met meer dan 600.000 vaste gebruikers en vestigingen in Duitsland, Engeland, Nederland, Oostenrijk en Zwitserland. Bovendien is ricardo.de succesvol in Azië en opent het binnenkort in Frankrijk en Italië haar deuren.

Eerste veilingsite
Onder de naam Veiling.com lanceerden oprichters Mark Götz, Marc Jurgens en Marc de Hond op 1 september 1999 de eerste veilingsite van Nederland. In korte tijd wisselden meer dan honderdduizend veilingkavels via de Internetsite van eigenaar. In november 1999 nam Newconomy (de investeringsmaatschappij die afgelopen week in Amsterdam haar eerste beursnotering kreeg) een belang in het bedrijf.
Fusie ricardo.de
Op 25 januari van dit jaar kwam de fusie tussen Ricardo.de, marktleider in Duitsland op het gebied van online veilingen, en Veiling.com tot stand. Ricardo.de heeft inmiddels een beursnotering aan de Neuer Markt in Frankfurt en is er in geslaagd om in de ons omringende landen een sterk merk op te bouwen. In Duitsland heeft ricardo.de reeds een naamsbekendheid van meer dan 80% onder Internetgebruikers.
Nieuwe acties
De komende week zijn er acties op ricardo.nl met populaire zangeres Sarah, de schrijfster Heleen van Royen en de nieuwe Nederlandse film Lek. Bovendien vergeeft ricardo.nl deze week aan de gebruikers die de meeste kavels veilen grote prijzen, waaronder een Smart Cabrio.
Over ricardo.nl
Op ricardo.nl kunnen bedrijven en consumenten gratis hun nieuwe en gebruikte spullen veilen. Ricardo.nl onderscheidt zich in de steeds sneller groeiende veilingmarkt met bijzondere veilingen voor goede doelen in samenwerking met bekende artiesten. Zo kon er in het verleden onder meer worden geboden op de schaatsen van Rintje Ritsma, een tennisles van Richard Krajicek, een middag met Emiel Ratelband, de handschoenen van Stanley Menzo, een ontmoeting met Tom Jones, een thuisconcert van abel en een rolletje in Goudkust. Daarnaast investeert ricardo.nl veel in belangrijke zaken zoals een goede helpdesk en uitgebreide functionaliteit van de veilingsoftware. Vanaf volgende week start ricardo.nl met een grootscheepse mediacampagne op TV en radio en in kranten en tijdschriften.

-EINDE BERICHT-

Noot voor de redactie (