XpertData 'value added' distributeur eSoft

Datum nieuwsfeit: 26-04-2000
Van eSoft's Team Internet zijn reeds evaluatie-exemplaren beschikbaar. Bel hiervoor Dick de Bruijn - CSI, 0516-433.666.

XpertData 'value added' distributeur van eSoft's Linux Internet-servers

Turnkey, maatwerk Internet-oplossingen voor het MKB

Hoofddorp, april 2000 XpertData, leverancier en importeur van complete Internetop­los­sin­gen, communicatie- en netwerkproducten, is aangesteld als 'value added' distributeur (VAD) van eSoft s turnkey Internet- en Firewall-servers. Be­drijven kunnen met deze systemen be­schik­ken over complete, flexibele en schaalbare servers om complete bedrijfsnetwerken moei­teloos en veilig aan het Internet of aan andere kantoren te verbinden. Deze worden onder vol­ledige verantwoordelijkheid van XpertData en zijn resellers bedrijfsklaar opgeleverd.

eSoft maakte in Nederland eerder naam met het project voor automatisering van de elektro­ni­sche aangifte van inkomstenbelasting bij de Belastingdienst. Nu loopt hetzelfde bedrijf voor­­op met geavanceerde systemen als Team Internet, een complete, turnkey, onder Linux draaiende server voor Internettoepassingen. Zonder kennis van het besturingssysteem Linux zijn lokale netwerken hiermee snel en probleemloos op het Internet aan te sluiten.

eSoft deels toebehorend aan Intel is een aan de Nasdaq genoteerde onderneming en partner van Amerika s belangrijkste netwerkaanbieders. eSoft investeert samen met de grootste PC fabrikanten waaronder Compaq, Gateway en HP intensief in de verdere ontwikkeling van het Linux server-platform onder de naam REDPHISH. De producten van het bedrijf vormen belangrijke bouwstenen voor het dienstenpakket van XpertData.

Plug & Play Linux

Naast de vertrouwde telefooncentrale installeert het onder Linux draaien­de Team Internet-systeem zich voor alle Internet communicatie. De Team Internet black-box is een voor-geconfigureerde plug&play server die volledig te bedienen is met een standaard webbrowser. Naast server voor e-mail, is Team Internet geschikt voor webhosting, filetransfer, webpagina caching, remote access (inbellen vanaf andere locaties) en virtuele privénetwerken. Daarnaast bieden Team Internet met het WebSense-'content filter' en de firewall Interceptor in combinatie met een VPN (virtueel privénetwerk) een zeer uitvoerige beveiliging met een uiterst veilige 3x64bit DES (Triple DES) encryptie. WebSense werkt sterk productieverhogend door afscherming van zakelijk niet-relevante websites zoals muziek- en sexpagina's.

Op basis van deze pro­­duc­ten levert XpertData in nauwe samenwerking met ISP s , VAR's (Value Added Resellers) en instal­la­tie­partners, kant-en-klare Internet-oplossingen aan het bedrijfs­leven en overheidsinstanties. Als adviserende en uitvoerende partner voor de bouw van In­ter­net/intranetsystemen en e-com­merce toepassingen, heeft XpertData een coördinerende rol en verzorgt het ook de training van zijn VAR's en installatiepartners.

Het basissysteem Team Internet Model 100, een krachtige server, is geschikt voor de aanslui­ting van 2 tot 50 werkstations op Internet, via een enkele standaard xDSL-, kabelmodem- of ISDN-aansluiting. Interceptor is een plug&play router, firewall en VPN Server.

XpertData is ook een belangrijke strategische partner en toeleverancier van de grote kabel­maat­schappijen en ISP's (Internet service providers) voor onder meer specifieke toepassingen zoals Hotelnet, Edunet, Internetcafé's en andere toepassingen binnen het MKB.

Meer informatie: XpertData, dhr. K. Jawad, 020-4467898 (karim@xpertdata.nl).

Achtergrondinformatie:

XpertData te Hoofddorp is leverancier en importeur van complete Internet/intranet e-commerce toepassingen op basis van industriestandaard componenten. In nauwe samenwerking met - in eigen beheer getrainde - branchespecifieke VAR's en installatiepartners, levert XpertData klantspecifieke oplossingen op turnkey-basis aan grote onder­ne­min­gen en (semi-)overheidsinstanties. Daarnaast is XpertData importeur en leverancier van datacommunicatie- en netwerkproducten voor de consument en het MKB.

Dick de Bruijn - CSI Public Relations, Rotterdam +31 10 461 2769 (direct number +31 516 433 666)