BASF verhoogt capaciteit voor Styrolux

Datum nieuwsfeit: 26-04-2000

BASF verhoogt capaciteit voor Styrolux

De BASF-groep zal haar productiecapaciteit voor de kunststof Styrolux® fors uitbreiden. Bij BASF Antwerpen wordt de bestaande capaciteit verhoogd van 20.000 ton per jaar naar 35.000 ton, in de vestiging Ludwigshafen wordt de capaciteit verhoogd van 15.000 ton naar 20.000 ton per jaar. De bijkomende capaciteit zal medio 2001 beschikbaar zijn. Begin 2002 zal bij BASF Antwerpen een nieuwe installatie met een capaciteit van 30.000 ton operationeel moeten worden.
In het kader van globalisering van de Styrolux-activiteiten heeft de BASF-groep plannen om een installatie van wereldformaat te bouwen in haar Mexicaanse vestiging Altamira. Deze eenheid zal beschikken over een startcapaciteit van 45.000 ton per jaar en moet begin 2003 operationeel worden om in eerste instantie de klanten in de Nafta-regio en Zuid-Amerika te bevoorraden.

Styrolux is een specialiteit van de BASF-groep en hoort bij de styreenkunststoffen. Het wordt gekenmerkt door de combinatie van doorzichtigheid en slagvastheid en de vraag ernaar ontwikkelt zich meer dan die naar standaard-kunststoffen. De capaciteitsuitbreiding zal in de eerste plaats de toenemende behoefte in Europa en Azië dekken. Met de activiteiten in de NAFTA-regio wil BASF nieuwe markten ontsluiten en tegelijk haar positie als tweede grootste aanbieder van deze kunststof bevestigen.

Styrolux wordt vooral in de sector van de levensmiddelenverpakkingen ingezet.Voorbeelden van toepassingen zijn foliën en drinkbekers evenals verpakkingen voor consumentenartikelen.
Voor nadere informatie:

BASF Nederland B.V.