Informatieavond nieuwe PWA-hal in Zoetermeer

Datum nieuwsfeit: 26-04-2000

Informatieavond nieuwe PWA-hal,
woensdag 26 april a.s.

In het najaar van 1999 heeft de gemeente een kapvergunning ter visie gelegd voor het kappen van bomen rondom de nieuwe PWA-hal. Hiertegen zijn bedenkingen ingebracht door een aantal omwonenden. De gemeente heeft in overleg met de bezwarenmakers de vergunning aangepast.

Rond de bouw van de nieuwe ijshal is enige vertraging opgetreden zodat het niet noodzakelijk was om de bomen dit voorjaar te kappen. Een kapvergunning heeft echter maar een beperkte geldigheidsduur. De gemeente dient derhalve een nieuwe kapvergunning aan te vragen. Deze zal in overeenstemming zijn met de laatste afspraken. Te zijner tijd zal deze nieuwe vergunning worden gepubliceerd. Een tekening met de te kappen bomen zal op de informatieavond ter inzage liggen.

Informatiebijeenkomst
Deze informatiebijeenkomst wordt gehouden op woensdag 26 april aanstaande, tussen 17.00 en 19.00 uur in de Driemanspolderzaal van het Stadhuis, ingang Markt 10. Naast de kaart met de te kappen bomen is er o.a. een powerpoint presentatie van de nieuwe verkeerssituatie ter plaatse en beeldmateriaal van de nieuwe PWA-hal. Het plan kan nader worden toegelicht.

Ter inzage vanaf 17 april
De bijeenkomst maakt deel uit van de formele inspraakprocedure die maandag 17 april start, de stukken liggen vanaf die datum in het Informatiecentrum van het Stadhuis ter inzage.
Voorts zal de art. 19 procedure in het kader van de wet op de Ruimtelijke Ordening eveneens op die dag starten, deze ligt twee weken ter visie. Medio mei 2000 zal er een bouwaanvraag voor de bouw van de ijshal worden ingediend.

Gemeente Zoetermeer © April 2000

Last update: 17 April 2000 (10:12)