Dunya Wereldprogramma: Dichters uit Delfshaven IV

email: (program@dunya.nl)

Dunya Wereldprogramma, Prinses Theater, Schiedamseweg 19 A R¹dam

Woensdag 26 april 2000, 20.15 uur, entree GRATIS Poëzie

De Stichting Palestijnse Islamieten in Nederland (SPIN) en Stichting Dunya presenteren:

Dichters uit Delfshaven IV

Een kleurrijke poëzieavond met aandacht voor tientallen dichters uit Delfshaven.

Dat de poëzie in Nederland op dit moment een bijzondere ontwikkeling ondergaat is een feit. En dat de Nederlandse poëzie mede in andere talen wordt geschreven is ook een feit. Naast het bekende Nederlandse letteren circuit, gaan steeds meer allochtone organisaties hun eigen letteren programma's organiseren. Veel van deze organisaties richten zich niet meer alleen op hun eigen mensen, met het oog op een confronterende ontmoeting van culturen proberen zij auteurs uit verschillende culturen te presenteren.

De Stichting Palestijnse Islamieten in Nederland (SPIN) is 4 jaar geleden een
traditie begonnen: een poëzieavond waarin dichters woonachtig binnen in het kleurrijke Delfshaven zich kunnen presenteren en met elkaar kennis kunnen maken. De activiteiten van SPIN zijn erop gericht om de Palestijnse cultuur bekend te maken en de contacten tussen hun gemeenschap en andere bevolkingsgroepen in Nederland te bevorderen. Met hun programma Dichters uit Delfshaven streeft SPIN ernaar ruimte te geven aan nieuw talent, vooral aan auteurs uit de vele culturen aanwezig in Delfshaven. Participatie en ontmoeting zijn de belangrijkste uitgangspunten van deze activiteit.
Dichters die aan deze avond deel willen nemen worden gevraagd contact op te nemen met Stichting Dunya, tel. 010 - 233 09 10. Het programma is tweetalig. Auteurs die in een andere taal schrijven dan het Nederlands dienen zelf voor vertalingen van hun werk te zorgen.

Organisatie: Stichting Dunya

adres: W. Boothlaan 4