Nieuwe ultra-portables in Portégé serie

Nieuwe ultraportables in Portégé serie

Capelle a/d IJssel, 25 april 2000 - De uiterst gewaardeerde Portégé
3110CT ultraportable notebook PC heeft twee grotere broers: de Portégé
3410CT en 3440CT. Beide nieuwe systemen zijn bij uitstek geschikt voor mensen die hun werk veelal ‘en route' doen en oog hebben voor de combinatie van kwaliteit, prestaties, kleine afmetingen, laag gewicht en stijlvol design.

De Portégé 3410CT is gebaseerd op een Celeron processor en sluit goed aan bij de eisen van het MKB, zelfstandige ondernemers en ‘thuiswerkers'. De 3440CT heeft een snellere Pentium III processor, een groter beeldscherm met hogere resolutie en beschikt standaard over netwerkfaciliteiten. Dat maakt het systeem geschikt voor mobiele werkers in grotere organisaties die op kantoor, thuis en onderweg hun werk zonder compromissen willen doen.

De *verwachte marktprijs van de Portégé 3410CT is circa fl. 5.275,-- (2.394 Euro), de Portégé 3440CT zal naar verwachting fl. 6.295,-- (2.857 Euro) gaan kosten. Genoemde prijzen zijn exclusief btw.
*Toshiba verkoopt haar producten uitsluitend via haar dealerkanaal. Exacte end-user prijzen zullen door de Toshiba partners worden gecommuniceerd naar de markt.

Portégé 3410CT
De Portégé 3410CT is één van de lichtste ultranotebooks van dit moment. In de stijlvolle, zilverkleurige behuizing zijn echter wel de nieuwste technologie en faciliteiten ondergebracht. Het 22 millimeter dunne systeem op B5-formaat weegt 1,55 kg en bevat toch de snelle 400 MHz Celeron processor, een uitzonderlijk helder en scherp 10,4 inch polysilicon TFT kleurenbeeldscherm (800x600 pixels), een PC Card Type III slot en een aansluiting voor een extern beeldscherm.
Met de optionele high-capacity batterij kan de gebruiker met dit systeem circa acht uur onafhankelijk van het lichtnet werken. De Portégé 3410CT is daarmee de eerste notebook PC die zonder snoeren de gehele werkdag kan worden gebruikt. Het lage energieverbruik wordt vooral bereikt door de zuinige polysilicon beeldschermtechnologie die vorig jaar werd bekroond met de prestigieuze Technical Innovation Award 1999 van PC Magazine.
Deze technologie is niet alleen energiezuinig, maar levert bovendien een veel helderder beeld dan de traditionele amorfe siliciumtechnologie, terwijl het beeldscherm zelf aanzienlijk robuuster is.
De Portégé 3410CT heeft 64 MB SDRAM geheugen (uitbreidbaar tot 192 MB), een S.M.A.R.T. harde schijf van 6 GB en een extern aan te sluiten USB-diskettestation. Het V.90 modem is ingebouwd, evenals de luidsprekers, een microfoon en een 16-bits SoundBlaster Pro compatibel geluidssysteem. Het systeem beschikt voorts over een 64-bits grafische versneller en 8 MB RAM videogeheugen. In het toetsenbord bevindt zich een nieuw ontworpen AccuPoint II muisaanwijzer met muisknoppen.

Docking
De Portégé 3410CT wordt geleverd inclusief een I/O adapter waarin zich een parallelle en seriële poort, een PS/2-poort voor muis of toetsenbord, een USB-poort, een aansluiting voor het lichtnet en een DC-voedingsuitgang voor het systeem bevinden. De als ‘extra' verkrijgbare MultiMedia Port Replicator geeft de Portégé 3410CT SelectBay faciliteiten. In de SelectBay kunnen uiteenlopende randapparaten worden geplaatst zoals een CD-speler, DVD-ROM speler of een extra harde schijf van 6, 12 of 18 GB. Het betreft dezelfde randapparaten als in de SelectBay van de Tecra 8100 worden gebruikt. De MultiMedia Port Replicator beschikt verder over dezelfde I/O-poorten als de standaard meegeleverde I/O adapter, met daaraan toegevoegd een extra PC Card slot type II.

Portégé 3440CT
Het hart van de Portégé 3440CT is een Intel Pentium III processor op 500 MHz. Het geheugen van 64 MB SDRAM kan worden uitgebreid tot 192 MB, terwijl het iets grotere 11,3 inch polysilicon TFT beeldscherm 16,7 miljoen kleuren kan weergeven bij een resolutie van 1.024x768 pixels. De standaard met de Portégé 3440CT meegeleverde I/O adapter biedt dezelfde faciliteiten als die van de 3410CT, zij het dat er in dit geval ook een Ethernet-chip is ingebouwd met een RJ-45 LAN-connector. Dat geeft de gebruiker netwerkfaciliteiten, terwijl de systeembeheerder daardoor in staat is de notebooks op afstand te beheren en onderhouden.
Toshiba
Toshiba Corporation (Japan) is ‘s werelds grootste leverancier van notebook computers. Voortbordurend op de sterke positie in de zakelijke markt levert het bedrijf nu tevens notebooks voor de consumentenmarkt. In 1998 is het productassortiment al uitgebreid met professionele desktop PC's voor zowel bestaande klanten als nieuwe afnemers in de marktsegmenten MKB, PC-Privé en het onderwijs. Door deze desktop PC's te voorzien van geavanceerde beheerfuncties, speelt Toshiba in op de sterk groeiende behoefte om de ‘cost of ownership' van computers te verlagen. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Neuss (Duitsland), terwijl Toshiba Information Systems Benelux in Capelle a/d IJssel zorgt voor de verkoop, marketing en ondersteuning van haar personal computers in de Benelux landen. De Nederlandse website van Toshiba is te vinden onder www.toshiba.nl

Voor meer informatie:
Toshiba Information Systems Benelux
Contactpersoon: Inno Frencken, product manager
Telefoon: 010-2882364, E-mail: (inno.frencken@toshiba.nl)

Noot voor redacties