World Online en hot-orange.com sluiten overeenkomst

Datum nieuwsfeit: 27-04-2000
Persbericht World Online

World Online en //hot-orange.com sluiten overeenkomst

Amsterdam, 27 april 2000

Internet service provider World Online en //hot-orange.com, het warenhuis op internet, hebben een omvangrijk contract afgesloten. Deze overeenkomst resulteert in een co-branded warenhuis, dat de ondertitel 'powered bij //hot-orange.com' gaat voeren.

World Online heeft ervoor gekozen om tweederde van het totale productassortiment van //hot-orange.com te voeren. De e-commercetechnologie van //hot-orange.com wordt ingezet om het co-branded warenhuis vorm te geven. Op termijn zal voor World Online-abonnees het assortiment eventueel gericht worden uitgebreid. Deze overeenkomst is voor //hot-orange.com de eerste gelegenheid om haar e-commercedeskundigheid volledig - van sitebouw tot fulfillment - voor een partner in te zetten. Het online warenhuis helpt ook andere bedrijven aan de benodigde know how op het gebied van nieuwe economie.

Roel de Hoop, CEO van //hot-orange.com: "De samenwerking met World Online bevestigt onze rol als een van de meest serieuze e-commercespelers in Nederland. Echter, om het first mover advantage van //hot-orange.com optimaal te benutten, moeten we ons werkterrein voortdurend uitbreiden. Het inrichten van een co-branded warenhuis is daarvan een voorbeeld. Bovendien helpt deze samenwerking met het internationaal opererende World Online ons om onze internationale aspiraties te verwezenlijken."

"In de komende jaren zullen onze aktiviteiten op het gebied van e-commerce een dominante rol spelen in onze bedrijfsvoering. World Online breidt door middel van deze samenwerking haar marktpositie op het gebied van e-commerce verder uit", zegt Arnoud van Onna, General Manager van World Online bv. "Het brede pakket aan kwalitatief hoogstaande dienstverlening zoals dat door //hot-orange.com wordt aangeboden betekent een belangrijke aanvulling voor de service naar onze relaties en, in het bijzonder, naar onze abonnees."

Over //hot-orange.com
//hot-orange.com voert een breed assortiment kwalitatieve producten, zoals design, boeken, parfum, bloemen, cd's, wijn, speelgoed, computing en kunst. Als eerste in Nederland biedt //hot-orange.com vanaf de opening gratis thuisbezorging. Door klanten te blijven verrassen en veel aandacht te schenken aan service, verpakking en een bijzonder assortiment onderscheidt dit online warenhuis zich van andere online winkels. //hot-orange.com wordt mede gefinancierd door GorillaPark, een pan-Europese Business Accelerator en Idea Generator voor high-tech ondernemers.

Over World Online :
World Online International heeft haar hoofdzetel in Nederland. Sinds maart 2000 heeft het bedrijf 1,9 miljoen individuele gebruikers en 34.000 zakelijke clienten (in deze cijfers zijn de 180,000 gebruikers van Locatel (overname eind februari 2000) niet opgenomen). World Online biedt toegang tot het Internet en een rijke schakering aan Internet vormgeving en dienstverlening in 15 landen. De belangrijkste aandeelhouders van World Online zijn de in Zwitserland gevestigde Sandoz Family Foundation, Intel en Reggeborgh Beheer. Het bedrijf heeft strategische overeenkomsten met onder meer Shell, Bouygues, Microsoft, Sun, Bertelsmann, Reuters, Oracle en Vodacom (de Zuid-Afrikaanse zustermaatschappij van Vodafone). orange

Gepubliceerd: 27/4/2000