Eastman: Sonora open platform voor pasklare web-toepassingen

Datum nieuwsfeit: 27-04-2000

Eastman Software werkt aan verdere integratie van workflow en web

Sonora(tm) wordt open platform voor pasklare web-toepassingen

Nieuwegein, 25 april 2000 - Eastman Software Inc., toonaangevend leverancier van workflow-, imaging- en document management-oplossingen, werkt samen met een aantal van haar grootste klanten, aan een open platform voor web-toepassingen. Onder de codenaam Sonora ontstaat een op XML, Java en webtechnieken gebaseerde architectuur, waarop de deelnemers aan dit initiatief direct hun specifieke web-applicaties kunnen enten.

"De belangrijkste uitdaging waar veel grote organisaties voor staan is niet langer het op de rit krijgen van e-business applicaties en evenmin de implementatie van verder verbeterde workflow-systemen, maar juist de integratie van die twee werelden", stelt Eric Abcouwer, Regional Director Benelux van Eastman Software. "De categorie bedrijven waar wij voor werken, hebben tijdig ingezien, dat het Internet hen allerlei mogelijkheden biedt voor een sterke interactie met hun klanten en met andere externe relaties. Nu willen zij die externe partijen via web-applicaties betrekken bij hun workflow."

Pasklare software-modules
Met Enterprise Imaging and Workflow 4.0, de nieuwste release van een van 's werelds meest gebruikte proces-management oplossingen, biedt Eastman Software al vergaande mogelijkheden tot integratie van web en workflow. "Maar we gaan met Sonora nog veel verder", aldus Abcouwer. "Samen met een aantal klanten werkt onze
./2

ontwikkelafdeling aan een open, schaalbaar en flexibele basis-architectuur voor web applicaties, gebaseerd op Java, en XML technologie. Wij zullen daar vervolgens pasklare software-modules bij gaan aanbieden, die elk een specifieke vorm van interactie tussen externe relaties en de eigen back-office kunnen bewerkstelligen. We denken daarbij aan onder meer Customer Selfservice, Business Intelligence , Contract Management en Account Management. Maar ook klanten zelf en aanbieders van applicaties voor dergelijke afgebakende taken kunnen hun oplossingen enten op de Sonora-architectuur. Daardoor zullen onze relaties straks steeds snel en flexibel kunnen inspelen op de blijvend stormachtige ontwikkelingen op internet-gebied."

Met dit initiatief onderstreept Eastman Software haar voortrekkersrol in wat wel wordt genoemd de 'process management e-volution', het volledig integreren van primaire bedrijfsprocessen en electronic business. Meer daarover is te lezen op de recentelijk geheel vernieuwde website van Eastman Software: www.eastmansoftware.com

Eastman Software
Eastman Software, onderdeel van de wereldwijd actieve Eastman Kodak Company, is erkend marktleider op het gebied van applicaties voor imaging, workflow en document management. Vele duizenden organisatie hanteren de oplossingen van Eastman Software voor het managen, aanscherpen en versnellen van hun business processen, waarbij zij hun interne en externe gebruikers in staat stellen informatie beter te bereiken en te gebruiken.
Meer informatie
Kijk op www.eastmansoftware.com of neem contact op met Eastman Software, Kodak Nederland B.V., Eastman Software Division, telefoon 030 - 600 88 00.
Met vriendelijke groet,

> Nathalie Kosterman
Assistant to the Regional Director Benelux
Eastman Software, a KODAK business