Gilde overweegt bod op Norit gestand te doen

Gilde overweegt bod op Norit gestand te doen

Gilde overweegt bod op Norit gestand te doen bij aanbod van minder dan 95%

Utrecht, 27 april 2000

De aanmelding van aandelen Norit verloopt voorspoedig. De buitenlandse institutionele partijen en de grotere particuliere aandeelhouders hebben aangegeven hun aandelen te hebben aangemeld of dat te zullen doen voor de sluiting van de biedingstermijn op maandag 1 mei om
15.00.

De partijen die met Gilde hebben gesproken geven aan een premie van ruim 40% op de koers van de dag waarop het bod werd bekend gemaakt, aantrekkelijk te vinden. De gedachte dat bij het niet doorgaan van het bod de koers zal inzakken en het nog jaren kan duren voor de koers van het aandeel Norit de 12 Euro grens weer passeert, speelt daarbij een belangrijke rol.

Omdat het ernaar uitziet dat, ondanks de publieke tegenstand van een tweetal 5%-aandeelhouders, toch een ruime meerderheid van de overige aandeelhouders hun aandelen aanbieden, onderzoekt Gilde de mogelijkheden om haar bod toch gestand te doen bij een aanbod van minder dan 95%.

Note voor de redactie: afzender van dit bericht is Gilde Investment Management.
Voor vragen kunt u zich wenden tot de heer B. Molenaar, telefoon
030 2192525.

27 apr 00 13:39