Van Boxtel spreekt op Randstad Congres

Datum nieuwsfeit: 27-04-2000

RANDSTAD NEDERLAND

Van Boxtel spreekt op Randstad Congres 'Sociale integratie in
Morgen donderdag 27 april organiseert Randstad het congres 'De gedroomde stad: samenwerken in de wijk'. Een van de sprekers is Roger van Boxtel, minister Grote Steden- en Integratiebeleid.

In het Grote Stedenbeleid van de overheid staat de problematiek in achterstandswijken centraal. Er zijn vier speerpunten benoemd: economische ontwikkeling, stedelijke ontwikkeling en sociale ontwikkeling en communicatie. In toenemende mate willen ook bedrijven hun verantwoordelijkheid op dit punt dragen. Hoe verloopt de samenwerking tussen bedrijfsleven en overheid en welke resultaten zijn er geboekt? Welke mogelijkheden liggen er voor de toekomst? In dit congres komen zowel beleid als praktijk aanbod.

Programma
Om 15.30 uur wordt het congres geopend door dagvoorzitter de heer A. Janssens van Nieuwe Maan Communicatiegroep. Daarop volgt het welkomstwoord door de heer Zwarts, president Directeur Randstad Holding. Om 15.45 uur begint de lezing 'De gedeelde verantwoordelijkheid' door de heer mr. R.H.L.M. van Boxtel. De overige sprekers zijn:
. Theo Schuyt, universitair docent en onderzoeker aan de faculteit der Sociaal-culturele Wetenschappen van de Vrije Universiteit en auteur van het boek 'Geven in Nederland'.
. Friso de Zeeuw, directeur Nieuwe Markten, Bouwfonds Nederland BV en voorzitter van Overleg Platform Stedelijke vernieuwing. . Bernard Veldhuis, manager Innovatieve Diensten Randstad Werkgelegenheidsdiensten
. Rob Hagens, rayondirecteur stichting Woondrecht
Deelname
Persdeelname is kosteloos. U kunt zich nog aanmelden voor dit congres. Hiervoor kunt u contact opnemen met Jolijn Jurgens, Business Events op