ADP breidt uit in Oost-Europa

Datum nieuwsfeit: 27-04-2000

Joint venture met Pools consultantsbedrijf Hogart

ADP breidt uit in Oost-Europa

Capelle aan den Ijssel, 27 april 2000 - ADP, Europees marktleider voor salarisverwerking en hrm-diensten en het Poolse bedrijf Hogart, in dat land marktleider op het gebied van consultancy en automatisering, zijn een joint venture aangegaan. De samenwerking vindt plaats onder de naam Hogart Payroll Services. Over vijf jaar moet Hogart voor honderd procent in handen zijn van ADP.

Deze overeenkomst is in lijn met ADP's strategie om in Europa geografisch uit te breiden. Daarmee speelt ADP in op de behoefte van multinationals aan ondersteuning in alle landen waar zij zijn gevestigd.

De samenwerking met een bedrijf dat de Poolse markt goed kent, maakt het voor ADP mogelijk haar aanbod snel uit te breiden op de Oost-Europese markt. Polen telt 39 miljoen inwoners en biedt daarmee interessante perspectieven voor ADP's
groeidoelstellingen.

Hogart Salarisverwerking verwerkt al de salarissen van meerdere grote bedrijven waaronder Carrefour. Deze Europese supermarktketen telt in Polen 4500 medewerkers en is al ADP- klant in diverse Europese landen. Dankzij de ADP knowhow, kan Hogart haar positie als marktleider versterken.

ADP Nederland BV biedt systemen en services voor human resource management en salarisverwerking en tijdregistratie. ADP Nederland BV is het enige bedrijf in Nederland dat de verwerking van salarisgegevens en personeelsinformatie als kernactiviteiten heeft. Het bedrijf telt 477 medewerkers en heeft een omzet van 120 miljoen gulden. Ruim 800.000 werknemers in Nederland ontvangen maandelijks hun loonstrook van ADP Nederland BV. Het hoofdkantoor is gevestigd in Capelle aan den IJssel. Daarnaast zijn er vestigingen in Utrecht en Nijmegen. ADP Nederland BV is een dochter van het beursgenoteerde Amerikaanse moederconcern ADP, Inc. , omzet van vijf miljard dollar, dat wereldwijd marktleider is met de verwerking van de salarissen van meer dan 23 miljoen werknemers. Het hoofdkantoor van Automatic Data Processing, Inc. is gevestigd in New Jersey.

0100,0100,0100ArialHogart, opgericht in 1993, is grootste automatiseringsbedrijf in Polen en telt 175 medewerkers. Univers

Noot voor de pers:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met

Sjoerd van Tussenbroek, Directeur Strategie & Business Development Nederland BV, 010 – 459 89 11

{ HYPERLINK www.adp.nl }0000,0000,FF00www.adp.nl0100,0100,0100Arial