Chordiant Software maakt eerste kwartaalcijfers 2000 bekend

Datum nieuwsfeit: 27-04-2000
Chordiant Software maakt eerste kwartaalcijfers 2000 bekend

Hoofddorp, 27 april 2000 - Chordiant Software, leverancier van eCRM-totaaloplossingen, heeft vandaag haar financiele cijfers van het eerste kwartaal van dit jaar (eindigend op 31 maart 2000) bekendgemaakt. Het bedrijf completeerde de volledige beursgang voor gewone aandelen op 14 februari 2000.

Chordiant Software realiseerde in het afgelopen kwartaal een netto-omzet van $ 5 miljoen, een stijging van 12 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden ($ 4,5 miljoen). De opbrengst op licenties bedroeg $ 2,1 miljoen. Dit is een stijging van 21 procent vergeleken met dezelfde periode een jaar geleden. De opbrengst op services eindigde in het eerste kwartaal van 2000 op $ 2,9 miljoen (eerste kwartaal van 1999 was dit $ 2,7 miljoen).

Het nettoverlies bedraagt $ 13,2 miljoen ($ 0,36 per aandeel pro forma). Hieronder vallen eenmalige kosten van $ 3,5 miljoen (afschrijving van lopende Research & Development-kosten) en een op aandelen gebaseerde compensatie-uitgave van $ 2,5 miljoen. Zonder deze kosten is het nettoverlies $ 7,2 miljoen ($ 0,20 per aandeel pro forma). In dezelfde periode in 1999 bedroeg dit verlies $ 4,3 miljoen ($ 0,20 per aandeel pro forma). De pro forma-berekeningen zijn gebaseerd op de 36,4 miljoen gemiddeld gewogen aandelen voor het eerste kwartaal van 2000 en de 21,7 miljoen gemiddeld gewogen aandelen voor dezelfde periode een jaar eerder.

"De eerste kwartaalcijfers zijn beter dan verwacht. Het vierde kwartaal van
1999 was ook een goede periode, waarin onze klanten hun e-business projecten voor het nieuwe millennium wilden afronden", aldus Sam Spadafora, Chairman, President en Chief Executive Officer (CEO) van Chordiant Sofware. "Gedurende het kwartaal hebben we blue chip-organisaties aan ons klantenbestand toegevoegd, de uitbreiding naar het Europese vasteland gerealiseerd en ons managementteam en de Raad van Bestuur versterkt. Met een ruime hoeveelheid aan cash blijven we ons richten op de uitvoering van onze zakelijke strategieen en plannen en zullen we nieuwe kansen aangrijpen in deze snelgroeiende eCRM-markt."

Enkele highlights van Chordiant Software in het afgelopen kwartaal:
- 70 procent van de netto-omzet gerealiseerd buiten de Verenigde Staten;
- Het contracteren van drie nieuwe gebruikers binnen de Global 500: Andersen Consulting, Barclays Mercantile en General Motors in Duitsland;
- Het openen van kantoren in de Benelux en Duitsland voor de uitbreiding van Chordiant Software in de Europese eCRM-markt.

Chordiant Software
Chordiant Software (NASDAQ: CHRD) levert een geintegreerde, multi-channel totaaloplossing voor klantcontact. Met Customer Communications Solutions biedt Chordiant een pakket applicaties waarmee omvangrijke organisaties al hun contacten met consumenten kunnen optimaliseren. Onafhankelijk of de communicatie verloopt via het Web, email, call-centers, of via bijkantoren. De software biedt ondersteuning voor geintegreerd spraak-, data- and Internet-verkeer en beschikt over een complete workflow engine. Met Chordiant CCS geeft elk contact toegevoegde waarde aan de relatie met de klant, en daarmee aan de omzet en winst van de onderneming. Chordiant-software is al in gebruik bij een aantal toonaangevende organisaties zoals MetLife, Thomas Cook Global Services, Cable & Wireless en Bank One. Chordiant Software heeft zijn hoofdkantoor in Cupertino, California en heeft regionale kantoren in Chicago, Dallas, New York, Londen en Hoofddorp. Meer informatie over Chordiant is te vinden op de Website: www.chordiant.com

Voor meer informatie:
Chordiant Software, Inc.
Neil Morgan, Marketing Director EMEA
Telefoon: + 44 20 1382 5000
E-mail: (neil.morgan@chordiant.com)

Lammers van Toorenburg PR
Cas Heuvelmans / Jacob-Jan Esmeijer
Telefoon: 030 6565 070
E-mail: (cas@lvtpr.nl) / jacob-(jan@lvtpr.nl)