KNF Handboek 2000 in nieuwe stijl

Datum nieuwsfeit: 27-04-2000
Koninklijke Nederlandse Federatie van Landelijke Rijverenigingen en Ponyclubs (KNF)

KNF Handboek 2000 in nieuwe stijl

Ermelo- Het KNF Handboek 2000 is in april verschenen en inmiddels aan alle aangesloten verenigingen en ponyclubs verzonden. Anders dan voorgaande jaren kenmerkt het naslagwerk zich door twee delen: het KNF Handboek Algemeen èn een Adressenboek.

Het Handboek Algemeen is een vraagbaak voor iedereen binnen de basiswedstrijdsport. Beginnende ruiters en amazones kunnen hierin de basisinformatie vinden die zij nodig hebben om goed geïnformeerd op hun eerste wedstrijd te verschijnen. Ook voor gevorderde combinaties en verenigingssecretariaten blijkt het handboek een ideaal naslagwerk. Of de voorkeur nu uitgaat naar springen, dressuur, mennen of een andere discipline van de sport, dit boekwerk geeft antwoord op allerlei vragen.
Het adressenboek is tot stand gekomen in samenwerking met de Nederlandse Bond van Rij- en Jachtverenigingen (NBVR). Het boek geeft een adressenoverzicht van alle officials zoals parcoursbouwers, crossbouwbegeleiders, KNF-vertegenwoordigers, juryleden van alle disciplines en officiële ponymeters. Alle juryleden zijn per provincie ingedeeld. In een overzichtelijk geheel zijn op kleur de officials en de specifieke NBVR en KNF gegevens gerangschikt. Het eerste KNF Handboek werd in 1993 geïntroduceerd en elk daarop volgend jaar verscheen een geactualiseerde versie. Al snel bleek het een veel gebruikt naslagwerk te zijn en daarmee veroverde het handboek zich een plaats in de informatieve uitingen van de KNF. Het nieuwe adressenboek wordt twee maal per jaar uitgegeven en het KNF Handboek Algemeen wordt in herdruk genomen als de actualiteit daarom vraagt.