Brain Force Software introduceert VPN-oplossing van Danu

Datum nieuwsfeit: 27-04-2000

Brain Force Software introduceert VPN-oplossing van Danu Industries

Amsterdam, 27 april 2000 - Brain Force Software heeft een nieuwe VPN-oplossing van Danu Industries geïntroduceerd in de Benelux. De oplossing is gericht op het veilig gebruik van Virtual Private Networks binnen en buiten organisaties. Door de toename van e-business-activiteiten zijn bedrijven meer en meer op zoek naar middelen om hun communicatie veilig en betrouwbaar te laten verlopen. Daarnaast besteden zij veel aandacht aan het beveiligen van hun eigen data en systemen. Ook speelt eenvoudig beheer een belangrijke rol bij VPN's.

Dankzij VPN-technologie beschikken bedrijven over een economische manier voor datatransport. Met Danu VPN kan het Internet op een veilige manier worden ingezet. Danu VPN biedt mogelijkheden om gebruikersgroepen te definiëren voor toegang tot bedrijfsinformatie via Virtual Private Networks en Internet-technolologie. Voordelen van Internet-communicatie zijn kostenreductie, snel datatransport en grote flexibiliteit.

Vanwege het open karakter van het Internet zijn echter beveiligingsoplossingen als encryptie noodzakelijk. Danu biedt met Danu VPN hoogwaardige 256-bit encryptie op basis van het GOST-algoritme. Deze methode is bestand tegen elk soort aanval.

De Danu-oplossing SRAN (Secure Relay Around Networks) biedt een snelheid van 4 megabits per seconde voor het veilige transport van real-time multimediacommunicatie als spraak en video.

De VPN-software van Danu maakt beveiligde point-to-point communicatie tussen een client en een server mogelijk. De encryptie-software wordt rechtstreeks geïnstalleerd op de applicatieserver. De meeste andere oplossingen gaan uit van beveiliging via een firewall of router.

Met Danu VPN kan een heel VPN, maar ook delen van het netwerk beveiligd worden. Zo biedt het product mogelijkheden om bijvoorbeeld voor de financiële afdeling van een bedrijf extra beveiliging in te bouwen. Verder is Danu VPN zeer eenvoudig te beheren. Met behulp van sleutels kan een organisatie bepaalde afdelingen toegang bieden tot delen van het netwerk. Zo kan bijvoorbeeld een afdeling Human Resources gemachtigd worden om nieuwe gebruikers toe te voegen. Daarvoor hoeven medewerkers geen uitgebreide trainingen te volgen. Danu VPN werkt met een zeer gebruikersvriendelijke en herkenbare gebruikersinterface.