NOS-televisie programma-aankondiging: Koninginnedag

NOS-TELEVISIE PROGRAMMA-AANKONDIGING 28 APRIL 2000

TV2

20 JAAR KONINGIN BEATRIX

Op 30 april is het twintig jaar geleden dat koningin Beatrix is ingehuldigd. Voor NOS-Actueel reden genoeg om terug te kijken (21.00-21.55 uur). Samen met de koningin. In een gesprek met Maartje van Weegen vertelt de koningin hoe ze haar ambt vervult en in de voorbije jaren heeft beleefd.

LEIDEN EN DE ORANJES

Aan de vooravond van de Koninginnedagviering maakt NOS-Actueel een korte live-uitzending (22.01-22.21 uur) vanuit het onder royaltywatchers bekende cafe Barrera in Leiden. Presentator Pia Dijkstra gaat met een aantal gasten in op de historische band van de universiteitsstad met de Oranjes.

DE KONINGIN KOMT ERAAN…

Aan de vooravond van het bezoek van koningin Beatrix aan Katwijk geeft NOS-Actueel (22.27-23.07 uur) een impressie van de voorbereidingen.

Mtwee

In Mtwee (23.13-00.08uur) beelden van de wedstrijd Roda JC-Twente in de KPN-Telecompetitie. Verder wordt uitgebreid ingegaan op het gesprek dat Maartje van Weegen heeft gehad met koningin Beatrix. Deelnemers aan het gesprek zijn Herman Pley, hoogleraar historische letterkunde die de monarchie en de Oranjes op de voet volgt, Rob Vijfeiken, art-director van een reclamebureau en Hans Dijkstal, fractievoorzitter van de VVD. De muziek wordt verzorgd door de Nits, die na lange tijd weer een CD uitbrengen. In de uitzending wordt live geschakeld naar de vrijmarkt in Utrecht. Presentatie: Aldith Hunkar en Mart Smeets

NEDERLAND 3

NOS-SPORTJOURNAAL

In het NOS-Sportjournaal (22.16-22.29 uur) beelden van de wedstrijd Roda JC-Twente in de KPN-Telecompetitie en van de eventueel beslissende volleybalwedstrijd om het landskampioenschap heren tussen Vrevok en Dynamo. Verder aandacht voor wedstrijden in de play offs van het NBA-basketbal.