Prijsuitreiking ontwerpwedstrijd Amfibisch Wonen

Datum nieuwsfeit: 28-04-2000
AMFIBISCH WONEN

De provincie Zuid-Holland heeft het genoegen u uit te nodigen voor de prijsuitreiking van de Ontwerpwedstrijd voor AMFIBISCH WONEN door de Zuid-Hollandse gedeputeerde Marcel Vissers op vrijdag 28 april in het Provinciehuis in Den Haag. Aan de prijsuitreiking is een minisymposium verbonden.

In 2000 is de provincie Zuid-Holland Cultuurprovincie. Van april tot en met oktober vindt een aantal evenementen en projecten plaats met als overkoepelende naam 'De Kunst van Scheppend Water'. AMFIBISCH WONEN is één van deze projecten.

'Ontwerpen aan AMFIBISCH WONEN is de titel van de prijsvraag op internet die in december 1999 is uitgeschreven op www.amfibischwonen.nl. Zowel professionals als amateurs in de architectuur, ruimtelijke ordening en landschapsarchitectuur zijn hierbij uitgedaagd om ideeën te ontwikkelen voor een beter samengaan van wonen, water, landschap en milieu.

AMFIBISCH WONEN is een nieuwe benadering van omgaan met de kwaliteiten van het landschap, waarbij wonen mét het water het uitgangspunt is. Landschappelijke kwaliteiten, bodemomstandigheden, ontwikkelingen in de techniek van woningbouw en ontsluiting versterken elkaar hierbij.

De internettentoonstelling van de inzendingen aan de ontwerpwedstrijd AMFIBISCH WONEN en het juryrapport zijn vanaf 28 april te bezoeken op www.amfibischwonen.nl. In oktober 2000 krijgt deze tentoonstelling een uitgebreid vervolg in Kinderdijk.

De prijsuitreiking vindt plaats op vrijdag 28 april 2000 in de Statenzaal van het Provinciehuis, Zuid-Hollandplein 1, Den Haag. Wilt u vóór 25 april laten weten of u komt? U kunt daarvoor een e-mail sturen naar: scheppendwater@kunstgebouw.nl. Of een fax sturen naar: 015-2154566 (t.a.v. Kunstgebouw).

PROGRAMMA

14.00-14.30 Ontvangst in de Marnix van St. Aldegondehal van het Provinciehuis, aansluitend inloop in Statenzaal

14.30-14.40 Korte inleiding over het project door Hans Venhuizen, projectleider

14.40-15.20 Inleiding over het AMFIBISCH WONEN door Paul Meurs, architectuurhistoricus

15.20-15.30 Het Vervolgtraject, presentatie van het implementatieproject door Hans Venhuizen

15.30-16.00 Bosvarianten, lezing door Willem Bos

16.00-16.30 Presentatie juryverslag en prijsuitreiking amateur-categorie door jurylid Bart Lootsma, architectuurhistoricus Aansluitend uitreiking van de Willem Bos-Bokaal door Willem Bos

16.30-17.00 Presentatie juryverslag categorie stedenbouw en architectuur door Bart Lootsma Aansluitend prijsuitreiking door Marcel Vissers, Gedeputeerde van de provincie Zuid-Holland

17.00-17.45 Forumdiscussie tussen sprekers en prijswinnaars o.l.v. Lucas Verweij

17.45 uur Afsluiting met aansluitend receptie
NB: In verband met de afzetting van de Utrechtse Baan in Den Haag vanaf 28 april, wordt aangeraden zoveel mogelijk met het openbaar vervoer te reizen. Houdt u rekening met een langere reistijd wegens omleidingen, indien u met de auto komt.

AMFIBISCH WONEN maakt deel uit van 'De Kunst van Scheppend Water, Zuid-Holland Cultuurprovincie 2000'. Dit project is een initiatief van de provincie Zuid-Holland. AMFIBISCH WONEN wordt georganiseerd door Kunstgebouw en Stichting AMFIBISCH WONEN en is mede mogelijk gemaakt door de provincie Zuid-Holland, N.V. Electriciteitsbedrijf Zuid-Holland, Prins Bernhard Cultuurfonds Zuid-Holland, Johan Matser Projectontwikkeling BV, Van Wijnen West BV.