Parnterschap Qwest Cyber.Solutions en BMC Software

Datum nieuwsfeit: 28-04-2000
Qwest Cyber.Solutions en BMC Software stellen nieuwe norm voor performance van hosted applicaties

Strategisch partnership resulteert in hoogste serviceniveau voor klanten

Nieuwegein, 28 april 2000 - Application Service Provider Qwest Cyber.Solutions en BMC Software, vooraanstaand leverancier van application service assurance-oplossingen, maken bekend dat zij een strategisch samenwerkingsverband zijn aangegaan. Hierdoor kunnen zij ASP-klanten het hoogste serviceniveau bieden voor hosted en managed applicaties. De twee bedrijven werken op dit moment aan de ontwikkeling van een unieke oplossing die verdergaat dan de huidige service level agreements (SLA's) en klanten de voordelen biedt van end-to-end bewaking, metingen, voorspellende analyses en een optimale performance van bedrijfskritische applicaties.

"Deze strategische samenwerking met BMC Software heeft vergaande implicaties. Samen verleggen wij de grenzen en zullen wij met nieuwe normen komen voor de andere marktspelers", aldus John Charters, president en CEO van Qwest Cyber.Solutions. "Bij een te laag serviceniveau mogen klanten meer dan alleen financiële compensatie verwachten van een ASP. Op dit moment beschikken slechts enkele van de grootste ondernemingen over de financiële en technologische middelen om maximale beschikbaarheid van applicaties te waarborgen. Wij zorgen er nu voor dat al onze klanten een dergelijk niveau van performance kunnen bereiken."

Qwest Cyber.Solutions en BMC Software ontwikkelen samen nieuwe, op maat gemaakte Knowledge Modules die zich vertalen in een geavanceerde Service Assurance-oplossing. Deze voorziet in verbeterde performance, verhoogde productiviteit en een hoog end-to-end serviceniveau dankzij: ¨ end-to-end proactieve bewakingsfuncties die vooruitziend beheer mogelijk maken,
¨ functionaliteit om potentiële storingen direct te signaleren, te herstellen en te voorkomen,
¨ real-time beschikbaarheid, performance en herstel, ¨ verkorting van de time-to-market,
¨ een enkel contactpunt.

"Qwest Cyber.Solutions, dat toonaangevend is op de ASP-markt, deelt onze visie en heeft de capaciteit om werkelijke Service Assurance te bieden over de hele breedte van de onderneming", aldus Max Watson, president en CEO van BMC Software. "Wij zijn verheugd dat we samen met hen kunnen werken aan de ontwikkeling van deze oplossing die de lat voor de hele ASP-branche hoger zal leggen en zal leiden tot een verbetering van internetoplossingen."

Qwest Cyber.Solutions
In juni 1999 ontstond Qwest Cyber.Solutions als een joint venture van Qwest Communications International en KPMG. Inmiddels is Qwest Cyber.Solutions de grootste applications service provider (ASP) in de branche. Qwest bracht breedbandige internetcommunicatietechnologie in en KPMG beschikte over de expertise op het gebied van consultancy en software-integratie in samenwerking met strategische softwareleveranciers. De combinatie hiervan stelt Qwest Cyber.Solutions in staat schaalbare en betrouwbare software-oplossingen te leveren aan vooruitstrevende bedrijven van elke omvang. De software-applicatieportefeuille van Qwest Cyber.Solutions omvat onder andere Ariba, SAP, Oracle, Siebel, PeopleSoft en Captura. De complexe bedrijfsoplossingen worden geleverd via het geavanceerde IP-netwerk van Qwest dat in directe verbinding staat met de CyberCenters, waar de applicaties worden gehost. De applicatie-oplossingen worden geïntegreerd, geactiveerd en beheerd door experts van Qwest.

BMC Software
BMC Software is wereldwijd toonaangevend leverancier van beheeroplossingen waarmee de beschikbaarheid, de performance en het herstelvermogen van bedrijfskritische applicaties worden gewaarborgd. Deze Application Service Assurance strategie combineert unieke producten met Professional Services en hoogwaardige klantondersteuning. Hiermee garandeert BMC Software 24 uur per dag beschikbaarheid van e-business applicaties die voor bedrijven en hun klanten cruciaal zijn. Vooraanstaande internationale bedrijven stellen al meer dan 19 jaar vertrouwen in BMC Software. BMC Software is een Forbes
500-onderneming en maakt deel uit van de S&P 500. De omzet over boekjaar
1999 bedroeg ruim $1.6 miljard. BMC Software is actief in meer dan 50 landen. Het wereldwijde hoofdkantoor is gevestigd in Houston, Texas; de Nederlandse verkooporganisatie bevindt zich in Nieuwegein. Meer informatie over BMC Software kunt u vinden op de BMC Software home page: www.bmc.com