Bruna introduceert eigen magazine: MagaZIN

Datum nieuwsfeit: 28-04-2000
PERSBERICHT, Houten, 28 april 2000

BRUNA VERRAST KLANTEN MET EIGEN MAGAZINE:
MagaZIN!

Bruna introduceert een eigen magazine: MagaZIN. Vanaf 1 mei 2000 ontvangen klanten van Bruna het magazine als een persoonlijk cadeautje bij een bezoek aan de winkel. MagaZIN is een blad dat verrast, informeert en inspireert. De titel MagaZIN staat voor 'Zin in Lezen', 'Zin in winkelen', 'Zin in Bruna'! Het magazine zal vier maal per jaar verschijnen. Met MagaZIN onderscheidt Bruna zich van haar branchegenoten en brengt zij haar merk tot leven.

Een Bruna-winkel is een gemakswinkel op het gebied van communicatie. Bruna geeft de term communicatie nu extra lading door het uitbrengen van MagaZIN, een magazine waarmee zij met haar klanten communiceert. In de winkels wordt MagaZIN persoonlijk overhandigd aan trouwe klanten. Bruna wil haar klanten hiermee laten zien dat zij hun winkelbezoek waardeert. Via www.bruna.nl is het magazine tevens verkrijgbaar.

De inhoud van MagaZIN bevat artikelen die klanten van Bruna aanspreken. Actuele onderwerpen zoals bijvoorbeeld thuiswerken en de tijd die kinderen aan hun computeractiviteiten besteden komen aan bod. Bovendien heeft Bruna in haar winkels en op haar website de artikelen die voor thuiswerken of de computer nodig zijn. Ook bekende Nederlanders als Lulu Wang, John Jones en Karin Bloemen werkten aan de eerste uitgave mee. Zo merken de klanten dat Bruna weet wat hen interesseert en bezighoudt en dat zij bij Bruna alle artikelen voor hun ontspanning en ontwikkeling kunnen vinden. Zij zullen snel weer een bezoek aan Bruna brengen. Kortom, MagaZIN biedt haar lezers een interessante combinatie van lezen, communiceren, winkelen en vrije tijd. Op donderdag 27 april is tijdens een feestelijke bijeenkomst het eerste exemplaar van MagaZIN officieel overhandigd aan een kritische klant, Margreet Dolman.

MagaZIN verschijnt vier maal per jaar. Iedere uitgave heeft een eigen thema. Het thema van deze eerste uitgave is 'de vrijheid van thuiswerken'. De eerstvolgende uitgave verschijnt in juli en heeft als thema 'tijd om te ontspannen'.

Ter informatie:
Bruna is een detailhandelsonderneming, welke actief is op de markt van boeken, cd-rom's, tijdschriften, papier- en schrijfwaren, wenskaarten, dagbladen en computersupplies. In deze branche is Bruna marktleider. De winkelformule Bruna bestaat ruim 130 jaar. Sinds 1996 is Bruna BV een volledige dochter van Postkantoren BV en bestaat uit twee winkelformules, te weten Bruna (400 winkels) en De Boekelier (100 winkels). Van de in totaal
500 winkels hebben er 225 ook een postkantoor. Bruna heeft een winkel op internet onder de naam www.bruna.nl en is ook via de WAP-telefoon op mmm.bruna.nl/ bereikbaar. Voor haar nieuwe winkelformule heeft Bruna in 1999 de Retail Jaarprijs gewonnen, met deze prijs heeft Bruna de titel 'Winkel van het Jaar' verworven. Noot aan de redactie,

Noot voor redacties