Philips Hilversum eist ingrijpen Boonstra in cao-conflict

Datum nieuwsfeit: 28-04-2000

FNV BONDGENOTEN

Philips Hilversum eist ingrijpen Boonstra in cao-conflict

374 Werknemers van Philips Hilversum eisen in een brief dat Cor Boonstra ingrijpt in het cao-conflict tussen vakbonden en Philips. Zij roepen Boonstra op om onderhandelaar de Haas 'de ruimte en opdracht te geven op korte termijn de onderhandelingen te hervatten en het dictaat van het opheffen van de collectieve verhoging van tafel te halen.' De werknemers van Philips Hilversum vinden dat het concern een verkeerd signaal afgeeft. Philips plaatst zich met een starre houding buiten de realiteit, menen de ondertekenaars. Zij willen graag moderne arbeidsvoorwaarden, maar de basis daaronder moet volgens hen een collectieve salarisaanpassing zijn.
De protestbrief is een spontane actie van de werknemers bij Philips Hilversum. 93 procent van de 400 werknemers heeft de brief ondertekend. De vakbonden zijn blij met deze ondersteuning in het cao-conflict.
Philips Hilversum ontwikkelt applicaties voor de telefoonindustrie. Er werken voornamelijk mensen met een HBO- of wetenschappelijke opleiding die onder de zogenaamde B-CAO (voor hoger personeel) vallen.
Meer informatie:
Carin Benders, FNV Bondgenoten, 06-22245023