Telfort biedt nieuwe abonnementen aan

- PERSBERICHT -

Telfort biedt nieuwe abonnementen aan
MEER KEUZEVRIJHEID TEGEN CONCURRERENDE PRIJZEN

Amsterdam, 28 april 2000 * Meer keuzevrijheid voor de consument. Met dit doel introduceert Telfort vanaf 1 mei een aantal nieuwe abonnementen op de markt voor mobiele telefonie. Met deze keuzeuitbreiding en tariefverlaging wil Telfort het aanbod voor de consument nog aantrekkelijker maken.

De klant kan nu kiezen uit een groot aantal nieuwe abonnementen. "Door deze grotere keuzevrijheid en lagere prijzen komt mobiele telefonie voor een grotere groep consumenten binnen handbereik. Dat past in ons streven mobiel bellen voor iedereen toegankelijk te maken", vertelt Wim Verbeek, Directeur Consumentenmarkt. "We stellen de consument in staat een keuze te maken voor het pakket dat het beste op zijn of haar wensen aansluit." Deze stap betekent dat Telfort haar concurrentiepositie op de snel groeiende markt van mobiele telefonie verder consolideert en versterkt.

Telfort Clarity (met jaarcontract)
Telfort Clarity is een nieuwe abonnementsvorm. De klant kan kiezen uit verschillende varianten. Voor alle abonnementen geldt dat het aantal belminuten twee maanden geldig is. Bovendien kost bellen met een vast toestel 20 cent per minuut; bellen naar een mobiel toestel bedraagt 35 cent per minuut.
Het Telfort Clarity Abonnement is verkrijgbaar bij telecom-speciaalzaken. De consument sluit hiervoor een contract af voor een periode van één jaar. Telfort Clarity Weekend kost de klant 20 gulden per maand. Hiervoor krijgt hij 30 minuten. Het piektarief voor vaste en mobiele nummers is 70 cent per minuut; het daltarief naar vaste nummers bedraagt een kwartje per minuut. In het weekend betaalt de consument voor telefoongesprekken met vaste nummers twee dubbeltjes; bellen naar een mobiel nummer kost dan 35 cent per minuut.

Telfort Clarity 60: voor een bedrag van 30 gulden per maand, krijgt de consument 60 belminuten per maand tot zijn beschikking.

Telfort Clarity 120: per maand bedragen de kosten vier tientjes, waarvoor de klant 120 minuten krijgt.

Telfort Clarity 180: de klant is maandelijks 50 gulden kwijt voor 180 belminuten.

Telfort Clarity 240: de kosten bedragen 60 gulden per maand voor 240 belminuten.

Telfort Clarity 300: de maandelijkse kosten bedragen 70 gulden voor 300 minuten per maand.

Telfort Clarity 360: de kosten bedragen 80 gulden per maand voor 360 minuten per maand.

Pak & Bel-abonnement (zonder contract, ieder moment opzegbaar) Het huidige Pak & Bel-pakket maakt plaats voor één laag instapabonnement. Als de consument kiest voor het nieuwe Pak & Bel, betaalt hij elke maand twee tientjes en krijgt hiervoor 30 belminuten. Dat beltegoed kan de klant meenemen naar de volgende maand. Dat levert voor de abonnee die met name in de avonduren of in het weekend belt, een kostenvoordeel op. Het daltarief naar vaste nummers kost met dit nieuwe abonnement nog maar een kwartje per minuut. Bovendien geldt een weekendtarief naar vaste nummers, dat slechts twee dubbeltjes per minuut bedraagt. Zowel het dal- als het weekendtarief voor mobiele nummers is 35 cent per minuut. Met Pak & Bel kan de consument het nieuwe instapabonnement op elk gewenst moment stopzetten.

Telfort is honderd procent dochter van British Telecom. Het bedrijf is in Nederland aanbieder van nationale en internationale telecommunicatiediensten aan de zakelijke en consumentenmarkt. De 1700 Telfort-medewerkers stellen de klant in staat op vrijwel onbegrensde wijze en op uiteenlopende manieren spraak en data uit te wisselen. Deze uitwisseling maakt nieuwe transactievormen mogelijk en resulteert in een nieuwe 'e'-economie, waarin Telfort een prominente rol vertegenwoordigt. Onder haar klanten bevinden zich multinationals als Shell, Unilever, Akzo Nobel, KPMG en BP.

- EINDE PERSBERICHT -

NOOT VOOR DE REDACTIE (