Benoemingen bij AEGON

AEGON

Benoemingen bij AEGON

Raad van Commissarissen

Zoals op 24 juni 1999 is aangekondigd heeft de Raad van Commissarissen van AEGON N.V. per heden de heer mr M. Tabaksblat (62) benoemd tot voorzitter van de Raad van Commissarissen. Hij is daarmee de heer drs. G. van Schaik opgevolgd, die wegens het bereiken van de statutaire leeftijdsgrens is afgetreden. De heer Tabaksblat is sinds 1990 lid van de Raad van Commissarissen van AEGON N.V.. De heer Tabaksblat is tevens benoemd tot voorzitter van het Audit Committee. Hij was lid van deze commissie en volgt als voorzitter de heer Van Schaik op.

De heer D.G. Eustace (63), lid van de Raad van Commissarissen, is benoemd tot lid van het Audit Committee.

Raad van Bestuur

Zoals eveneens op 24 juni 1999 is aangekondigd, is de heer drs. H.B. van Wijk RA, lid van de Raad van Bestuur van AEGON N.V. sinds 1984, per de heden gehouden Algemene Vergadering van Aandeelhouders afgetreden als lid van de Raad van Bestuur in verband met zijn vervroegde pensionering.

De Raad van Commissarissen heeft per heden de heer drs. J.B.M. Streppel (50) benoemd tot lid van de Raad van Bestuur als opvolger van de heer Van Wijk. De heer Streppel was directeur en hoofd van het Groepsstaforgaan Financiën en bekleedde daarvoor diverse directiefuncties bij AEGON onderdelen zoals FGH Bank en Bank Labouchere. Van het voornemen tot deze benoeming is per heden formeel kennis gegeven aan de Algemene Vergadering van Aandeelhouders.

De heer Frank C.Herringer (57) is heden afgetreden als lid van de Raad van Bestuur. Eveneens is hij teruggetreden uit zijn functie als Voorzitter van de Board of Directors van AEGON USA Inc., maar hij zal tot 31 december 2000 aanblijven als Lid van deze Board.

Den Haag, 4 mei 2000

Voor nadere informatie:
AEGON N.V.
Group Communications
Telefoon: 070 344 83 44

AEGON N.V., met EUR 249 miljard aan activa, is een van de grootste beursgenoteerde verzekeraars ter wereld. De grootste bedrijfsonderdelen van de groep zijn actief in de Verenigde Staten, Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Hongarije, Spanje, Mexico en Canada. De kernactiviteiten van de AEGON Groep concentreren zich op verzekeren, met een sterke nadruk op levensverzekeringen, pensioenen, beleggingsproducten en daaraan verwante financiële diensten. De aandelen AEGON N.V. zijn genoteerd aan de beurzen van Amsterdam, Frankfurt, Londen, New York (NYSE: symbool AEG), Tokio en Zürich. Opties op aandelen AEGON worden verhandeld op de Amsterdam Exchanges, de Philadelphia Stock Exchange en de Chicago Board Options Exchange.