Krajicek bij Zilveren Kruis straattennis voor het Museon

070 - 338 14 31 26 april 2000

Krajicek bij Zilveren Kruis straattennis voor het Museon

Straattennisevenement op 1 mei a.s. tussen 11.00 - 14.00 uur

Op 1 mei a.s. organiseert de Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond (KNLTB) in samenwerking met Zilveren Kruis een straattennistoernooi voor de deur van het Museon aan de Stadhouderslaan 41 in Den Haag. Het straattennis begint om 11.00 en duurt tot circa 14.00 uur. Richard Krajicek zal om 12.00 uur aanwezig zijn. Onder de noemer 'Maak kennis met tennis' kunnen kinderen van 5 -12 jaar een balletje slaan op een van de drie tennisbanen. Onder begeleiding van een professioneel team kunnen zij zich bekwamen in de volley, de backhand of de forehand. Inschrijven is niet nodig, geïnteresseerden kunnen zo meedoen.

Sport in beweging
De locatie voor het Museon is niet toevallig gekozen. Op 29 april a.s. opent in het Museon Sport in beweging, de grootste tentoonstelling over sport ter wereld. Centraal in de tentoonstelling staat de mens zelf. Wat is de relatie tussen sport, techniek en het menselijk lichaam? In hoeverre is sport gezond? Welke invloed hebben technische en wetenschappelijke ontwikkelingen op sport? Welke rol speelt sport in de samenleving en hoe belangrijk is sport voor je eigen sociale ontwikkeling? Door zelf aan de slag te gaan - met behulp van de nieuwste interactieve technologie - vindt de bezoeker het antwoord op deze vragen. Maar liefst 150 verschillende tentoonstellingsonderdelen heeft hij daarbij tot zijn beschikking. Vanzelfsprekend maakt tennis onderdeel uit van de tentoonstelling.
Maak kennis met tennis
Straattennis is bedoeld om kinderen kennis te laten maken met tennis. De grootste groep deelnemertjes is tussen 7 - 12 jaar. Jaarlijks doen ongeveer
9.000 kinderen mee. De deelnemers krijgen van een professioneel team korte kennismakingslesjes. Daarnaast worden spelletjes en wedstrijdjes georganiseerd waar iedereen aan mee kan doen. De Zilveren Kruis straattennistour vindt dit jaar voor de vijfde maal plaats. In de periode van maart tot en met september worden zo'n zeventig plaatsen aangedaan.
'De laatste tijd is de topsport enorm veranderd. Nieuwe materialen, nieuwe trainingsmethoden. En niet alleen in het tennis. De tentoonstelling Sport in beweging laat op een aantrekkelijke en actieve manier aan sporters en niet-sporters zien waar het in de sport tegenwoordig allemaal om draait.' Richard Krajicek, ambassadeur Zilveren Kruis.

Noot voor redacties